مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد موفق به دریافت وام کم بهره خود اشتغالی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در سال‌جاری شدند.

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان این بخش از اولویت‌های بهزیستی استان است، گفت: امسال ۲ هزار و ۲۳۳ نفر مددجو صاحب شغل شدند.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۲۰۰ خانواده تحت پوشش خدمات موردی این نهاد توانمند شدند، افزود: این خانواده‌ها امسال توانمند شده و از چرخه دریافت مستمری خارج شده‌اند.

محمدپوری اضافه کرد: در راستای توانمند کردن این خانواده‌ها و نیز اشتغالزایی برای مددجویان وام مشاغل خانگی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و وام کار فرمایی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ پایین با معرفی به بانک عامل اعطا شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: ۹۶۰ میلیارد ریال در سال‌جاری وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.

محمدپوری گفت: با پیگیری و مساعدت استاندار آذربایجان غربی هشت هزار و ۱۹۵ نفر از مددجویان پشت نوبت، وارد چرخه حمایتی بهزیستی این استان شدند.

وی تعداد خانوار‌های مستمری بگیر را ۵۰ هزار و ۷۳۵ خانوار اعلام کرد و افزود: ۱۵۹ هزار و ۵۰ نفر از خدمات پیشگیری از تنبلی چشم بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی تعداد دانشجویان تحت پوشش را ۶۷۰ نفر و سالمندان را ۲۴ هزار و ۵۱۹ نفر برشمرد و ادامه داد: ۵۳۶ مرکز در سطح استان نسبت به خدمات دهی به جامعه هدف فعالیت دارند.

وی افراد دارای معلولیت تحت پوشش را ۵۹ هزار و ۹۱۴ نفر اعلام کرد و یادآور شد: ۴۲ هزار و ۴۴ نفر از این افراد مستمری بگیر هستند و ۴۴ مرکز نگهداری از معلولین نیز در استان فعالیت دارند.

۲۴۴ هزار و ۵۸۴ نفر شامل مددجو به همراه اعضای خانواده تحت پوشش بهزیستی استان آذربایجان غربی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.