سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال به دوستداران طبیعت در مهاباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: نهالستان مهاباد امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال را برای دوستداران طبیعت آماده عرضه کرده است.

انور حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: تولید و کاشت بیش یک میلیارد اصله نهال برای افزایش پوشش گیاهی کشور در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری ست که این نهال‌ها قرار است در شهر‌های جنوب آذربایجان غربی هم کاشته شود.

نبی قانعی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی هم گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال امسال به دوستداران طبیعت در مهاباد هدیه داده می‌شود تا در هفته منابع طبیعی غرس شود.

وی اضافه کرد: گونه‌های مختلف درختان جنگلی و همچنین برخی از گونه‌های خاص منطقه همچون سنجد و صنوبر در نهالستان مهاباد پرورش داده می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تولید سالانه بیش از هشت میلیون اصله پایه و نهال، این استان را به یکی از قطب‌های مهم تولید این محصول مهم بخش کشاورزی در کشور تبدیل کرده است.

خسرو شهبازی افزود: نهال‌های تولیدی علاوه بر تأمین نیاز استان به سایر استان‌ها و کشور‌های همسایه از جمله عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان و ارمنستان صادر می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.