سرپرست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: تولید بیش از ۸ میلیون اصله پایه و نهال در طول سال، این استان را به یکی از قطب‌های مهم تولید این محصول مهم بخش کشاورزی در کشور تبدیل کرده است.

خسرو شهبازی سرپرست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: نهال‌های تولیدی علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‌ها و کشور‌های همسایه از جمله کشور‌های عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان و ارمنستان صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: انواع نهال پایه بذری و رویشی شامل دانه دارها، هسته دارها، دانه ریز و دانه خشک در آذربایجان غربی تولید و روانه بازار می‌شود.

شهبازی ادامه داد: وجود ۲ مرکز کشت بافتی با بیش از ۱۰ سال سابقه تولید در زمینه تولید پایه و نهال رویشی یکی از افتخارات استان در زمینه تولید نهال سالم و با کیفیت است که در زمینه تولید نهال‌های شناسنامه دار فعال هستند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۹۰ نهالستان در استان فعالیت دارد، گفت: از این تعداد ۴۹ مورد اجازه فروش نهال نداشته و ۴۱ نهالستان دارای مجوز فروش هستند و لازم است که خود را با شرایط اعلام شده تطبیق داده و نسبت به شناسنامه دار کردن نهال‌های خود اقدام کنند.

شهبازی اظهار کرد: هرگونه یارانه و دریافت تسهیلات برای توسعه و جایگزینی و اصلاح باغات منوط به خرید نهال شناسنامه دار از نهالستان‌های دارای مجوز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.