سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کنگره سراسری ادبیات پایداری کشور در کرمان

دهمین کنگره سراسری ادبیات پایداری کشور با حضور جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در کرمان آغاز شد.

مراسم افتتاحیه دهمین کنگره سراسری ادبیات پایداری کشور صبح امروز با حضور امیر سهرابی، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در کرمان  برگزار شد.

حسین اکبری‌فرد، رئیس دانشگاه  شهید باهنر کرمان در این مراسم گفت: از سراسر کشور در دهمین کنگره ادبیات پایداری شرکت کرده و ارسال اثر داشتیم.

وی در ادامه گفت: ادبیات پایداری به دفاع از هویت ملی و دینی می‌پردازد و قطعاً اگر ادبیات به کمک وقایع مهم اجتماعی نیاید، این وقایع به فراموشی سپرده خواهد شد.

رئیس دانشگاه  شهید باهنر کرمان  افزود: در این کنگره سعی شده الگو‌های جهاد و شهادت به جامعه معرفی شود.

وی گفت: می توان  با یک بیان هنرمندانه و یا یک شعر، جامعه‌ای را متحول کرده و پیام شهیدان را به جهانیان رساند،  هدف‌های کنگره ادبیات پایداری از مصادیق بارز جهاد تبیین است، چرا که هدف اصلی جهاد تبیین نیز مقابله با دشمن و توطئه‌های آن است.

اکبری‌فرد در ادامه گفت: جلوگیری از تحریف حقایق وقایع تاریخی از اهداف اصلی جهاد تبیین است، چرا که دشمن در صدد است حق را باطل جلوه داده و زشتی‌ها را زیبا نشان دهد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین باعث حضور مردم در صحنه‌های اجتماعی و از بین رفتن مشکلات اجتماعی می‌شود، افزود: بخش زیادی از تحریفات بر اثر جهل و نادانی است و البته دشمن هم همین را می‌خواهد که با استفاده از نادانی جامعه، اهداف خود را پیش ببرد.

رئیس دانشگاه  شهید باهنر کرمان گفت: باید با آگاه‌سازی دقیق مردم و روشنگری، مردم را با مسائل روز آشنا کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.