سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرایه ناوگان عمومی اردبیل در عید نوروز افزایش نمی‌یابد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از عدم افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل ونقل عمومی در عید نوروز در سطح استان خبر داد.

رضا شیرین زاده گفت: در نوروز امسال کرایه ناوگان عمومی افزایش نمی‌یابد و با هرگونه تخلف در این حوزه به شدت برخورد خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه سفر‌های نوروزی با حضور شرکت‌ها و انجمن‌های صنفی حمل ونقل مسافری با اشاره به اینکه طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه اجرا خواهد شد تصریح کرد: در طول اجرای این طرح تیم‌هایی متشکل از راهداری، پلیس راه، صمت و بازرسی در ترمینال‌ها حضور یافته و بر نحوه ارائه خدمات به مردم نظارت خواهند کرد.

شیرین زاده از تشدید نظارت‌ها بر عملکرد شرکت‌های مسافربری، ناوگان‌ها و رانندگان مسافری در این ایام خبر داد و گفت: علاوه بر ترمینال اکیپ‌های راهداری نیز در محور‌ها مستقر خواهند شد تا بر نحوه عملکرد شرکت ها، اتوبوس‌ها و وضعیت ناوگان‌ها نظارت ویژه‌ای داشته باشند.

او جهت خدمات بهتر و باکیفیت به مسافران از مدیران فنی شرکت‌های مسافربری خواست برصورت وضعیت، چک لیست، نرخ کرایه‌ها و تجهیزات ایمنی اتوبوس‌ها نظارت ویژه داشته باشند تا ناوگان‌ها بدون نقص مسافرت خود را آغاز کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از مردم و مسافران خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری استان اردبیل اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون مربوطه رسیدگی و با راننده و شرکت خاطی برخورد قاطع انجام شود.

شیرین زاده با بیان اینکه در خصوص نرخ کرایه‌ها و نقص در تجهیزات ایمنی ناوگان‌ها هیچگونه کوتاهی و اغماض مورد قبول نیست بیان کرد: شرکت‌ها موظف هستند برای همه مسافران بلیت صادر کرده و فقط از محل ترمینال مسافرگیری کنند.

او خاطر نشان کرد: در ۱۱ ماه گذشته ۴۸۹ رای در کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان صادر شده است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل آمادگی هزار و ۲۰۰ ناوگان راهداری برای ارائه خدمات به مسافران در نوروز ۱۴۰۲ یادآور شد و تصریح کرد: ۵۷ شرکت مسافری با ۷ پایانه مسافربری با ۲ هزارو ۲۴۰ راننده مسافری در خدمت مردم و مسافران خواهند بود.

شیرین زاده با اشاره به اینکه کلیه اتوبوس‌های برون شهری به سامانه سپهتن (سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) تجهیز شده اند و عملکرد یک راننده کاملا به صورت هوشمندانه توسط این سامانه رصد می‌شود تصریح کرد: این سامانه عملکرد راننده را به صورت هوشمند رصد کرده و به پاسگاه‌های پلیس راه مسیر گزارش می‌کند که در صورت بروز تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز، استعمال دخانیات و خوردن و آشامیدن و هر موردی که موجب عدم توجه راننده اتوبوس به مسیر و رانندگی شود، توسط این سامانه گزارشی به پاسگاه مسیر ارسال می‌شود تا با راننده متخلف برخورد شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.