سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی شعبه انجمن مفاخر کشور در سبزوار

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران گفت: راه‌اندازی شعبه‌ای از انجمن مفاخر کشور در سبزوار و ایجاد موزه مفاخر در دانشگاه حکیم سبزواری پیگیری می‌شود.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران عصر دوشنبه در نشستی با مسئولان فرهنگی و دانشگاهی سبزوار گفت: سبزوار زادگاه مفاخر و مشاهیر بنامی در حوزه‌های علم، ادب، فلسفه و شعر است.

وی افزود: یکی از مفاخر شهرستان سبزوار، ابوالفضل بیهقی است که انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در راستای ایجاد مجموعه فرهنگی ابوالفضل بیهقی در این شهرستان همکاری خواهد کرد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران ادامه داد: همچنین ساخت نماد یادبود استاد حمید سبزواری، ترمیم آرامگاه حکیم سبزواری و ساخت یادبود زنده یاد دکتر علی شریعتی در شهرستان داورزن از سوی این انجمن پیگیری می‌شود.

شالویی بیان کرد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور اکنون در آستانه یکصدمین سال تاسیس خود است که در سال‌های اخیر اقدامات مؤثر و ماندگاری در حوزه وظایف خود انجام داده است.

هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری روز دوشنبه، هشتم اسفندماه، همزمان با روز ملی بزرگداشت آن حکیم با حضور پژوهشگران، دانشگاهیان در زادگاهش شهرستان سبزوار برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.