سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۴۰۰ رویداد آموزشی ترویجی توسط جهاد کشاورزی فارس

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج و آموزش جهاد کشاورزی فارس گفت: بالغ بر ۴۰۰ رویداد آموزشی ترویجی توسط مراکز جهاد کشاورزی در قالب کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در نقاط مختلف استان برگزار شد.

معصومه مؤیدی سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج و آموزش جهاد کشاورزی فارس گفت: رویداد‌هایی نظیر الگوی کشت، امنیت و اقتدار غذایی، افزایش عملکرد و مدیریت تولید و جهش تولید در دیمزارها، توسعه کشت محصولات جایگزین کم آب بر، انتقال کشت سبزی و صیفی به گلخانه، افزایش بهره‌وری آب، بیمه، مدیریت ریسک کشاورزی و تاب آوری از رویداد‌هایی بود که در قالب کاروان ترویج الگوی کشت در فارس اجرا شد.

او گفت: در این فعالیت‌های آموزشی- ترویجی که با هدف ترغیب و همراهی کشاورزان با الگوی کشت و افزایش نفوذ دانش در عرصه‌های تولیدی دنبال شد، بیش از ۲۵ هزار بهره بردار حضور داشتند و مسائل فنی مزرعه خود را مطرح کردند.

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج و آموزش جهادکشاورزی فارس گفت: در قالب دومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی، با هدف انتقال یافته‌های تحقیقاتی ۴۰ محقق، در قالب ۲۰ تیم تحقیقاتی به ۲۰ شهرستان استان عزیمت کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تنوعی از روش‌های آموزش-ترویجی انفرادی، گروهی و انبوهی در قالب کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در استان فارس به کار گرفته شد، گفت: آموزش‌های انفرادی کشاورزان در مزرعه یا در اداره دنبال و آموزش‌های گروهی به صورت میدانی در مزارع و تحت عنوان سایت‌های الگویی و کانون‌های یادگیری و روز مزرعه اجرا شد.

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج و آموزش سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه فعالیت‌های ترویجی ۳۴ مرکز جهادکشاورزی به صورت ارتباط زنده توسط شبکه برکت ملی، طی این چهار روز گزارش شد، گفت: در این مدت جمعی از مسئولین بخش کشاورزی میهمان این شبکه بودند.

مؤیدی گفت: در مدت برگزاری این کاروان برنامه تلویزیونی سلام کشاورز با موضوع "الگوی کشت محصولات زراعی در استان فارس" و برنامه‌های رادیویی متناسب تولید و پخش شد و رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها نیز به انعکاس رویداد‌ها و اخبار این حرکت آموزشی ترویجی پرداختند.

دومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی از ۳۰ بهمن در سراسر فارس آغاز شد و تا سوم اسفند ادامه داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.