سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلایه برخی مردم از افزایش قبوض گاز و پاسخ مدیر مربوطه

در پی پیام مردم و گلایه از افزایش قبوض گاز علت را از مدیر عامل شرکت گاز استان پیگیری کردیم.

با پیام مردم و گلایه از افزایش قبوض گاز با خبر شدیم برخی شهروندان در سطح شهر اراک به علت افزایش تعرفه گاز مصرف خود به اداره گاز مراجعه کرده اند.

این موضوع را از  سمیعی مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی جویا شدیم که گفت: افزایش نرخ گاز بها بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ و بر اساس مصوبه هیئت وزیران از ۱۶ آذر امسال اعمال و مقرر شد مصرف گاز در ۵ اقلیم مختلف کشور از پله یک تا ۱۲ محاسبه می‌شود.

سمیعی افزود: مشترکان ۳ پله اول شامل مشترکین خوش مصرف، پله ۴ تا دهم مشترکین پر مصرف و پله ۱۱ و ۱۲ مشترکان بدمصرف هستند که عمده مصرف کننده‌های استان مرکزی در اقلیم ۲ هستند.

او اضافه کرد: پله اول تا سوم که از ۰ تا ۳۷۵ مترمکعب است مشمول افزایش قیمت نشده اند، از پله چهارم تا هفتم ۳۰ درصد افزایش و از پله هفتم تا دهم حدود ۵۰ درصد افزایش داشته و پله ۱۱ و ۱۲ هرکدام به ترتیب ۵ هزار تومان و ۶ هزار تومان به ازای هر مترمکعب مصرف گاز محاسبه می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی بیان کرد: تعداد واحد‌ها بر اساس نقشه تایید شده سازمان نظام مهندسی ارائه شده به شرکت گاز محاسبه میشود و رای چند واحدی‌ها در صورتیکه که تائیدیه تفکیک واحد‌ها در نقشه لحاظ نشده باشد قطعا مصرف با عنوان یک واحد و میزان مصرف بالا محاسبه می‌شود.

او عنوان کرد: با توجه به سردی بی سابقه هوای زمستان امسال و ناترازی گاز، ریاست جمهوری دستور ۷۰ درصد تخفیف را برای مشترکین لحاظ کردند که در این راستا در مقطعی قبوض گاز پرمصرف‌ها صادر نشد و قبوضی که اکنون به دست برخی مردم رسیده حدود ۷۰ یا ۸۰ روزه است در صورتیکه قبوض معمولی یک ماهه هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.