سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش قابل ملاحظه فراوانی و شدت حوادث در عملیات خشکی مجتمع بندری امام خمینی (ره)

در پی تقویت شاخص‌های ایمنی عملیات بندری در جریان تخلیه و بارگیری انواع کالا در مجتمع بندری امام خمینی (ره) در یازده ماهه امسال، فراوانی حوادث از کاهش ١۴ درصدی و شدت حوادث از کاهش ۹۹.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال برخوردار بود.

 شاهین خیریت رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان می‌گوید: با تلاش و اهتمام کارشناسان اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در این اداره کل و همکاری کارشناسان این حوزه در شرکت‌های بخش خصوصی، فراوانی و شدت حوادث در بازه ۱۱ ماهه امسال کاهش چشمگیری یافته است که از بهبود شاخص‌های ایمنی عملیات خشکی نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

او  افزود: سطح حوادث رخ داده در این بازه‌ی زمانی از نوع کلاس یک و ۲ بوده است که جزیی بوده و منجر به قطع عضو یا فوت افراد نشده است.

رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان در تشریح عوامل ارتقاء شاخص‌های ایمنی عملیاتی، به شاخص‌هایی نظیر ایمنی راهبری تجهیزات، ایمنی اپراتور و تجهیزات، ایمنی ساختمان و محوطه‌های بندری، تأمین و بکارگیری وسایل حفاظت فردی (PPE)، کنترل ریسک‌های غیرقابل قبول و برگزاری منظم ستاد اجرایی مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE به صورت ماهیانه  تأکید  و اجرای مصوبات آن در کلیه بخش‌های عملیاتی را از اهم عوامل برشمرد.

ئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: تشکیل کمیته‌های فرعی HSE در معاونت‌های اداره کل، جذب و فعالسازی ۸۰ نفر نیروی متخصص طی سال‌های اخیر در این حوزه در شرکت‌های بخش خصوصی، تشکیل گشت کشیک ایمنی عملیات به صورت شبانه‌روزی توسط بخش اداری و خصوصی از دیگر مواردی عنوان کرد که تأثیر به سزایی در ارتقاء شاخص‌های ایمنی عملیات بندری داشته است.

آقای خیریت ادامه داد:  همچنین به منظور ارتقاء مستمر ایمنی و افزایش بهره‌وری عملیات در این مجتمع بزرگ بندری، ساعت کاری در فصول گرم متناسب با شرایط اقلیمی تغییر کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.