سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار گیلان:

مشارکت مردم گیلان در مسیر متعالی اهل بیت (ع) درخشان است

استاندار در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان، مشارکت مادی و معنوی مردم استان در این حوزه را درخشان و زبانزد دانست.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با تبریک فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت شعبان و اعیاد شعبانیه گفت: خدمت در مسیر متعالی اهل بیت (ع) توفیقی الهی است و عاقبت بخیری برای انسان را در پی دارد.

او افزود: هر قدر انسان در این حوزه معنوی و اعتقادی فعالیت کند، قطع یقین جزء ذخایر و توشه ارزشمند دنیوی و اخروی او به شمار می‌رود.

استاندار با بیان اینکه مردم ایران اسلامی و گیلان ولایتمدار تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) هستند، تصریح کرد: همه مردم خود را عاشق ولایت و امامت می‌دانند و از کودکی در سفره پربرکت ائمه اطهار (ع) با عشق به ذات احدیت ارتزاق کرده اند.

عباسی گفت: عشق به ائمه اطهار (ع) با گوشت و پوست ایرانیان عجین است و در این میان این عشق در گیلانیان ویژه‌تر است چنانکه در دوران آل بویه که از این خطه برخاسته بودند شاهد اوج تشییع هستیم و علما و دانشمندان زیادی در آن دوران پرورش یافتند.

او اصل نفس توسعه و بازسازی عتبات عالیات و حرم‌های مطهر حضرات معصومین در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین را الهی و بسیار دارای اهمیت برشمرد.

استاندار گیلان خدمت در مسیر متعالی اهل بیت (ع) را توفیقی الهی و مشارکت مادی و معنوی مردم استان در این حوزه را درخشان و زبانزد دانست و افزود: مردم گیلان در طول تاریخ در مکتب نورانی امامت و ولایت پیشگام بوده اند.

برگزاری آیین معنوی «نشان محبت» در گیلان

مجید دوهندو، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این تشکل مردم نهاد در استان گفت: مردم ولایتمدار گیلان از ابتدای امسال تاکنون ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای توسعه و بازسازی حرم‌های مطهر حضرات معصومین نذر و ادا کرده اند.

او با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در راستای افزایش مشارکت مردم در زمینه بازسازی عتبات عالیات افزود: در این زمینه آیین معنوی «نشان محبت»  در نقاط مختلف گیلان برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان همچنین یادآور شد: در مجموع ۲۷ موکب از این استان در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات هستند و به عاشقان اهل بیت (ع) خدمت رسانی می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.