نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مردم بی منت در راه امام حسین (ع) گام بر می‌دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در همایش خواهران خادم الحسین (ع) گیلان با اشاره به نقش پُرزنگ ایرانی‌ها در بازسازی عتبات عالیات گفت: هرجا که برای امام حسین (ع) گام برداشته شود مردم بی‌منت و با اشتیاق در این مسیر کمک می‌کنند و اهل‌بیت (ع) هم به این قدم‌ها توجه دارند.

او همچنین با اشاره پیشینه ولایتمداری مردم گیلان افزود: مردم مومن این خطه همواره در بازسازی عتبات عالیات عراق نقش مهمی داشتند که این نقش را همواره ادامه خواهند داد.

مینو اصلانی، مسئول خواهران ستاد عتبات عالیات کشور هم در این مراسم با بیان اینکه ما مدیون ایثارگری همیشگی و جاودانگی سیدالشهدا هستیم، گفت: بازسازی عتبات امروز یک تکلیف برای شناساندن بیشتر اهل‌بیت (ع) و یک رسالت بزرگ است.

او افزود: صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف دومین سازه بزرگ جهان اسلام و دارای فرمول‌های پیچیده فیزیک و ریاضی است و به عنوان سازه برتر دنیا جایزه گرفته است.

مسئول خواهران ستاد عتبات عالیات کشور گفت: پایه‌های حرم امام حسین (ع) بسیار قدیمی بود و حتی مهندسان اروپایی هم قادر به بازسازی این پایه‌ها نبودند، ولی دانشمندان و فناوران جوان توانستند آن را به خوبی و زیبایی بازسازی کنند.

مجید دوهندو، مسئول ستاد بازسازی عتبات وعالیات استان گیلان هم تصریح کرد: در ۶ ماه گذشته ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل وقف و نذورات مردم شریف، مومن و انقلابی گیلان برای بازسازی عتبات عالیات جمع آوری شده که در مقایسه با مت مشابه پارسال ۵۰۰ درصد بیشتر است.

 

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.