سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۸ درصد نانوایی‌های استان صحت عملکرد دارند

سرپرست غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح نظارت بر صحت و سلامت عملکرد نانوایی‌های استان، بیش از ۹۸ درصد از واحد‌های نانوایی استان در عملکرد صحت دارند.

 احمد نامور گفت : در این بررسی‌ها مشخص شد، بیش از ۹۸ درصد از واحد‌های نانوایی استان در عملکرد صحت دارند و نتیجه این نظارت در ارزیابی وزارت اقتصاد و دارایی هم مورد تایید قرار گرفته است.

او  گفت: در کمتر از ۲ درصد از نانوایی‌های استان عملکرد فروش نان و تراکنش کارتخوان‌ها مطابقت نداشته است که البته این به معنای تخلف نیست، برخی از نانوایی‌ها نان را به صورت نقدی عرضه کرده اند که این امر تخلف محسوب نمی‌شود.

نامور گفت : با هدف جلوگیری از عرضه خارج از شبکه آرد و نان و قاچاق همه نانوایی‌های شهری و روستایی استان به سیستم کارتخوان هوشمند مجهز شدند.

به گفته نامور در این طرح محدودیت خاصی برای خرید نان برای افراد وجود نداشته و قیمت این محصول افزایشی ندارد.

او گفت : فراهم کردن امکان فروش نان به صورت نقدی و بدون کارت بانکی، از برنامه‌های آتی است که اجرایی می‌شود.

سرپرست غله و خدمات بازرگانی استان گفت: دولت، یارانه نانوایی‌ها یا همان کمک هزینه تولید نان را از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش داده است تا بخشی از افزایش هزینه‌های دستمزد و خمیر مایه و سایر جبران شود.

او  گفت: قیمت آرد هم برای تحویل به نانوایی‌ها تغییر ندارد.

نامور گفت : نانوایانی که مواردی از قبیل ساعات پخت، استفاده ۱۰۰ درصد از کارت خوان و ارتقای کیفیت را رعایت کنند در هر ماه به صورت هوشمند از افزایش سهمیه آرد تا سقف ۱۰ درصد بهره مند می‌شوند.

خراسان شمالی هزار و ۳۰۰ واحد نانوایی دارد که این تعداد ۲ برابر میانگین کشوری است، همچنین سرانه مصرف آرد در ستان ۹ کیلو است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.