سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلیه ۱۴ خانه در محله میرآباد شهرکرد در اثر رانش کوه

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: رانش کوه در محله میرآباد سبب شد تا امروز ۱۴ واحد مسکونی در این منطقه تخلیه شد، اما در روز‌های آتی با آغاز بارش‌ه‍ای جدید احتمال خطر وجود دارد.

عبدالعلی ارژنگ در نشست ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر کشور تشکیل شد، اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر شش سامانه بارشی در شهرستان شهرکرد فعالیت داشتند که شدت سامانه اخیر از همه بیشتر بود تا حدی که در روستا‌های شهرستان شاهد یک متر و ۱۰ سانتی‌متر بارش برف بودیم و همین امر سبب انسداد محور چهار روستا شد.

وی افزود: منطقه میرآباد شهرکرد محلی است که جمعیت آن برابر با جمعیت دو شهر است و متاسفانه در این منطقه ساختمان‌های بلند را در مجاور کوه‌ها بدون دیوار حائل ساخته‌اند که در بارش‌های زیاد باران شاهد آبگرفتگی و ریزش کوه در این محل‌ها هستیم.

ارژنگ اضافه کرد: همین امر سبب شده تا امروز ۱۴ واحد مسکونی از این بخش تخلیه و خطر فعلأ رفع شود، اما در روز‌های آتی با آغاز بارش‌ه‍ای جدید خطر نیز بیشتر خواهد شد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: انباشت برف در روستا‌ها نیاز به جابجایی و حمل داشت که از ظرفیت بخش خصوصی برای این کار استفاده شد.

ارژنگ تصریح کرد: پوشش صدا و سیما نیز در برخی نقاط شهرستان دچار اختلال شده، همچنین سیلابی شدن رودخانه‌ها منجر به آبگرفتگی و تخریب چند منزل در روستا‌ها شده است.

وی افزود: کدورت آب در رودخانه زاینده‌رود نیز سبب شد خط پدافندی شهرستان گل‌آلود و از مدار خارج شود.

ارژنگ ادامه داد: شهرستان شهرکرد یک‌سوم جمعیت استان را شامل می‌شود که در ۱۱ ماه اخیر کلکسیونی از مشکلات طبیعی و غیرطبیعی را شاهد بوده و در همه بخش‌ها تجهیزات کم است لذا مدیریت شهری، روستایی و راهداری شهرستان نیازمند تجهیزات به‌روز هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
سلام باید ساختمانهای مثله برجهای دوقلو وسطه شهرساحته بشه شاید اقایان شهردارها دزد به فکرعریض کردن خیابانها باشند وبودجه رابرگشت نزنند برای دوریال پاداش
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
این رانش زمین چند سال پیش بود الان شهرکرد یک متر برف روی زمین هست دروغ بس دیگه
احسان
۱۹:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
اووووخودااا
خب لابد چون یه متر برف رو زمین بوده نمی‌شده ک قشنگ نشون بدن قسمت و میزان خطر رو برای همین از عکسای قبل استفاده کردن
دهکردی
۱۷:۰۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
لطفا ازدیاد طبقات برای کسب درآمد شهرداری که البته پایدار هم نیست وفروش تراکم را متوقف کنید فاجعه برج های دقلو را زود فراموش نکنید که اگر اجرا می‌شد تمام شهر باید تعطیل میشد با معابر وکوچه خیابان های کم عرض در آینده نزدیک ترافیک به معضلی خطرناک تبدیل خواهد شد
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
شهر دار محترم خیلی واقع بین اینده نگرن که مرکز استان اینقدر محروم از وسایل مبرم وضروری جهت مقابله با معضلات ومشکلات جورواجور در شهر ومیشنویم که بودجه های اختصاصی استان به مرکز عودت داده میشود شورایهایمان کجاست چه میکنند در خارج اگر مالیاتی بر هر نخ سیگار وضع شود شهروند حق دارد بپرسد کجا مصرف شد و آنها که مسوولیت دارند باید جوابگو باشند شعار دهی در تخصص ایرانیها