سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد، میزبان اجلاس معاونان غذا و داروی کشور

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اجلاس معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

بهروز حیدری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نشست با اصحاب رسانه گفت: اجلاس معاونان غذا و دارو کشور با حضور مدیران کل سازمان غذا و دارو و معاونان غذا و دارو از فردا، ۲۶ بهمن ماه در یزد آغاز می‌شود و تا جمعه ادامه دارد. 

او برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه شرکت کنندگان و بررسی مشکلات دارویی و مسائل مربوط به این حوزه را از محور‌های این اجلاس سه روزه عنوان کرد.

حیدری مشکلات دارویی را از مهمترین چالش‌های سازمان غذا و دارو برشمرد و تصریح کرد: این مشکلات به دلیل تحریم‌ها و تامین مواد اولیه به وجود آمده که در حال حاضر نسبت به قبل وضعیت بهتری را شاهد هستیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به بیمارپذیر بودن استان یزد ادامه داد: متناسب نبودن سرانه دارویی با میزان خدمات ارائه شده به بیماران، چالش اصلی استان یزد در تامین دارو است.

او با اشاره به اینکه، سرانه دارویی یزد نسبت به جمعیت ۱.۷ درصد است، گفت: در مورد دارو‌های بیماران خاص سرانه دارویی ۱.۷ درصد و دارو‌های معمولی هم حدود ۲ بوده و با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده، سهمیه بیماران انسولینی به حدود ۴ درصد است.

حیدری یادآور شد: سرانه دارویی، مشکل استان‌های بیمارپذیر از جمله خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی به شمار آمده و افزایش سرانه دارویی نسبت به میزان خدمات ارائه شده در استان را خواستار شده ایم.

او تصریح کرد: در حال حاضر آنتی بیوتیک، سرم و دارو‌های بیهوشی به مقدار کافی در استان توزیع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
نان مردم می شود؟ فقط به فکر پوز دادن هستند این مسئولان نان و آب مردم چی شد اصلا نگران نیستند