سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت روزی به نام گز اصفهان در تقویم گردشگری کشور

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی استان اصفهان گفت: ۲۶ بهمن به عنوان روز گز اصفهان در تقویم گردشگری کشور به ثبت رسیده است.

علی سرشوقی رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی استان اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: ۲۶ بهمن به این مناسبت همایش گزاصفهان به عنوان میراث ناملموس برگزار و در آن از ترانه گز که یکی از خوانندگان اصفهانی خوانده و سمفونی گز رونمایی می‌شود.

او با اشاره به اینکه گز قدیمی‌ترین سوغات اصفهان است اظهار کرد: این رهاورد دوره صفویه، ظرفیت کارآفرینی و ثروت آفرینی حتی در سطح بین المللی را دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی استان اصفهان با بیان اینکه گز از ظرفیت غذایی بالایی نسبت به شکلات و سایر شیرینی‌ها برخوردار است تصریح کرد: صنعت تولید گز منحصرا ایرانی است و مانند شکلات و سایر شیرینی‌ها از غرب گرفته نشده و باید گفت گز یک محصول دانشی است و توانایی ساخت بدون قند و فراسودمند را دارد و حتی مهندس تولید گز تربیت می‌شود.
سرشوقی افزود: سعی می‌شود از استاندارد تشویقی به سمت دریافت استاندارد اجباری حرکت کند تا کیفیت اصیل خود را حفظ کند.


عضو هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی نیز در این نشست گفت: بدون کمک دولت ۵۰ میلیون کیلوگرم ظرفیت تولید بالفعل در صنعت گز وجود دارد و این یعنی ۱۰ همت گردش مالی که متأسفانه به آن توجهی نمی‌شود.
گوهریان با یادآوری زیان‌های صنعت گز در دوران کرونا گفت: در این صنعت ۱۰ هزار نفر مشغول کار هستند و بیشتر مشتری‌های آن گردشگرانی هستند که سفرهایشان در دوران کرونا محدود شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه گز و شیرینی گفت: گز اصفهان بدون مواد نگهدارنده است و ماندگاری خوبی دارد و در واقع گز در اصفهان به سبک صنعتی تهیه می‌شود.
سید مهدی دردشتی با تاکید بر ضرورت بازارسازی برای صادرات گز گفت: گز اصفهان به ۲۸ کشور صادر می‌شود.

برچسب ها: گز اصفهان ، صادرات ، سوغات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.