سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر انقلاب نمی‌شد ایران چه وضعی داشت؟

معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید اصفهان گفت: تشدید انحطاط اخلاقی، استبداد و دیکتاتوری، سرسپردگی به بیگانگان و چپاول منابع کشور پیامد‌های استمرار رژیم پهلوی بود.

محسن نصری در پاسخ به این سؤال که اگر انقلاب اسلامی ایران رخ نمی‌دهد کشور چه وضعی پیدا می‌کرد، گفت: کافی است نگاهی به حکومت‌داری پهلوی از زمان به قدرت رسیدن رضا خان تا محمدرضا شاه بیندازیم؛ یکی از موارد مهم انحطاط اخلاقی روزافزون بود در حالی که هیچ یک از ابزار‌های رسانه‌ای و ناتوی فرهنگی امروز دشمنان اسلام مانند ماهواره و اینترنت نبود جامعه را به اوج انحطاط اخلاقی کشانده بودند.


او استبداد و دیکتاتوری را مصداق دیگری از نظام حکومتی ناکارآمد پهلوی دانست و گفت: روزی که رضا شاه به حکومت رسید و سلسله پهلوی را تشکیل داد دیکتاتوری او بسیار کمتر از روزی بود کهبرکنار شد و این روند تا خفقانی که رژیم و ساواک ایجاد کرده بودند ادامه یافت.


استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه سرسپردگی و وابستگی کشور به بیگانگان در صورت ادامه رژیم پهلوی بیشتر می‌شد افزود: شاه مملکت را در سال ۱۳۰۴ انگلیسی‌ها با کودتا سر کار‌آوردند، سپس با یک کودتای دیگر در سال ۱۳۲۰ او را برکنار و شاه بعدی را منصوب کردند و زمانی که پایه‌های حکومت محمدرضا سست شد با کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ او را به قدرت بازگرداندند.


او ادامه داد: بانک جهانی پیش از انقلاب گزارش داد ۴۶ درصد مردم زیر خط فقر هستند در حالی که کشور روزانه شش میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد و نه درگیر جنگی بود و نه تحریمی اعمال شده بود.
معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید استان اصفهان اظهار کرد: در حکومت پهلوی با هدایت آمریکا و انگلیس روز به روز اسلام ستیزی بیشتر و با اسلام و ارزش‌های اسلامی مقابله می‌شد.

منبع:صاحب نیوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.