سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسیدگی به بیش از یک هزار پرونده اعتراض مالیاتی در یزد

رئیس هیات ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتی‌های مستقیم استان یزد از رسیدگی به یک هزار و ۷۵ فقره پرونده اعتراض مالیاتی در این هیات در یکسال گذشته خبر داد.

مجید کرباسی رئیس هیات ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتی‌های مستقیم استان یزد گفت: از این تعداد ۷۱۷ پرونده برای کسب مجوز رسیدگی به وزارت اقتصاد ارسال و برای ۴۲۷ فقره آن رأی قطعی صادر و به مؤدیان ابلاغ شد.

او اضافه کرد: از مجموع پرونده‌های رسیدگی شده، ۲۸۳ فقره تعدیل مالیات، ۶۴ فقره رفع تعرض و بقیه رد شکایت شده است.

رئیس هیات ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتی‌های مستقیم استان یزد مالیات را به عنوان یکی از مهمترین عناصر مدیریت درآمد‌های ملی عنوان کرد و افزود: به اعترضات مؤدیان مالیاتی در خصوص ناعادلانه بودن مالیات در هیأت مزبور مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در این خصوص سامانه‌ای با عنوان مرکز دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای ایجاد شده است.

کرباسی ادامه داد: طبق تفویض اختیار صورت گرفته به استان‌ها، مودیان مالیاتی اشخاص حقیقی تا سقف یک میلیارد ریال و اشخاص حقوقی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال می‌توانند نسبت به مالیات‌های قطعی شده خود که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد، به ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستند به مدارک و دلائل کافی (پس از تکمیل فرم درخواست رسیدگی) شکایت نموده و تقاضای رسیدگی مجدد خود را به دبیرخانه استانی هیات تسلیم کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.