سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علت اولیه مسمومیت‌ دانش آموزان قمی مشخص شد

معاون درمان علوم پزشکی قم گفت: یافته‌های اولیه وجود مونوکسید کربن را در تعدادی از مدارس تأیید می‌کند.

محبی،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد:بر اساس اعلام اورژانس ۱۱۵ قم از صبح دوشنبه تعداد ۶۱ دانش آموز با علائم مسمومیت در ۸ مدرسه قم به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

او ادامه  داد:حال عمومی دانش آموزان انتقال یافته به مراکز درمانی با بررسی‌های صورت گرفته توسط پزشکان و متخصصان مساعد گزارش شده است.

محبی ادامه داد:در صورت پایداری حال عمومی دانش آموزان از بیمارستان مرخص می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:برای تمامی دانش آموزان اقدامات لازم درمانی، پاراکلینیکی و آزمایش‌های تشخیصی انجام پذیرفته است تا خانواده‌های دانش آموزان اطمینان خاطر از سلامتی فرزندان خود داشته باشند.

او گفت:در حال حاضر ۴۷ دانش آموز در مراکز درمانی استان قم تحت نظر پزشکان هستند و حال عمومی آنان مساعد است.

محبی بیان کرد:نمونه‌های آزمایشگاهی جهت تشخیص علت حادثه از دانش آموزان تهیه شده است. یافته‌های اولیه از حوادث قبلی و مشابه وجود گاز مونو اکسیدکربن را در تعدادی مدارس تأیید می‌کند و بررسی‌ها برای شناسایی علت‌های احتمالی دیگر نیز ادامه دارد.

او افزود:همه دانش آموزان دختر مدرسه ابتدایی میثم که روز گذشته به بیمارستان مراجعه کرده بودند پس از بهبود مرخص شدند.

 امروز ۶۱ دانش آموز با علائم اولیه مسمومیت تنفسی توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی قم منتقل شدند؛ روز گذشته یکشنبه ۱۶ بهمن نیز مسمومیت دانش آموزان در ۴ مدرسه قم گزارش شده بود.

پیش از این نیز در پی وقوع چهار حادثه شبیه به هم، در روزهای ۹ و ۲۲ آذر در هنرستان نور منطقه یزدانشهر و ۸ و ۱۰ بهمن در دبیرستان فاطمیه منطقه صفاشهر، تعدادی از دختران دانش آموز قمی دچار مسمومیت تنفسی شده که برای درمان به بیمارستان‌های قم منتقل شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
خخخ دوستان طوری نظر دادن مثل اینکه از عمدی بودن این موضوع غافل هستن و به تعداد مسموم شده ها و تکرار در چند شهر و اختصاص این مسمومیت به دختران توجهی ندارن.ایا چنین چیزی رو میشه به دودکش و بخاری و ...نسبت داد؟واقعا چنین آدمی وجود داره که جدی فکر کنه این حادثه هست؟
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
من یه دانش آموز قمی هستم
ترو خدا ما رو نجات بدید دارند ما رو قتل عام می‌کنند....
محمد
۰۹:۴۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر عزیزان با من تماس بگیرید تا مشکل این مدارس رو بهتون بگم چون چند سال پیش مدیر آموزشگاهی شدم در یک روز این مشکل برای دانش آموزان مدرسه ای که من تازه رئیس آن شده بودم اتفاق افتاد و خیلی نگران شدم ولی با توجه به تجربه های مختلف مدیریتی که داشتم پيگير علت شدم تا اینکه یکی از اعضای انجمن گفت نگران نباشید چون چندساله، بعضی وقتها این اتفاق می‌افتد خلاصه پيگير شدم و بعد از مدتی به خاطر پيگيری و اینکه چرا بعضی از دانش آموزان حالت مسمومیت و سردرد دارند،فکرم را مشغول کرده بود تا اینکه یک روز با خواست خدا مشکل را پیدا کردم ،حالا اگر مسئولان قم یا یکی از مدیران و یا همکاران عزیز بخواهند نظرم را برایشان می گویم امیدوارم هیچ وقت برای هیچ انسانی نگرانی اتفاق نیفتاد.ترابی محلات
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
یعنی چی که مسموم شدن کادر دفتری این مدارس چه می کنند وظیفه دارند که همه چیز را کنترل کنند مگر این که دائم با معلمین کلکل کرده و وقتشان پر باشد و به وظایف اصلی خود نپردازند خدا را شکر که به خیر گذشته لطفا مدیران بیشتر دقت کنند
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
با سلام مسول محترم، ‌مدیر مدرسه محترم‌‌‌، آموزش پرورش محترم لطفا قبل حادثه پیگر باشید. یکم توجه بیشتری داشته باشید آیا حتما باید حادثه دل خراش رخ دهد و بعد شما بیایید و توضیح و دلیل بیاورید.مدارس جای هیچ گونه بی توجهی و کم کاری نیست. لطفا بهانه دست بد خواهان نظام ندید. آیا حوادث قبلی و موج سواری بد خواهان ایران عزیز نباید درسی برای ما باشد؟!!!
محمد ت
۰۷:۳۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
در یکی از مدارس اذربایجان شرقی این مسمومیت بوده بعد از جستجو کردن دیدیم که دودکش موتورخانه پوسیده (دودکش از سقف کلاس ها و زیر شیروانی رد شده و قابل مشاهده نبوده)و مونواکسید در داخل زیرشیروانی سقف کلاس ها جمع شده و به مرور از سوراخ و سنبه ها وارد کلاس شده و چند تن را بیهوش نموده مخصوصا این جمع شدن به علت وزش باد و تعطیلی سه روزه بود
محمد ترابی
۰۹:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر عزیزان گرامی و سلام بر شیر مرد آذربایجانی که مشکل را به مسئولان به خصوص پیمانکاران گوشزد کردید، چنانچه مسئولان قمی خواستند می توانند مشکل را حل کنند ولی گو گوش شنوا