امروز تعدادی از دانش آموزان چهار مدرسه در قم بر اثر استنشاق گازی نامشخص مسموم شدند.

 دانش آموزان چهار مدرسه  قرائتی پردیسان، میثم در منطقه سالاریه و دو مدرسه طا‌ها و امامی (سه مدارسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه)  امروز بر اثر استنشاق گازی نامشخص مسموم شدند.

جعفری، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم این درباره گفت:با اعلام حادثه به سازمان آتش‌نشانی ،بلافاصله اقدام به خروج دانش آموزان از محل حادثه شد.

او ادامه داد:سنجش آلودگی محیط مدارس حادثه دیده انجام شد که خوشبختانه هیچ گونه آلودگی در این مدارس توسط دستگاه ها کشف نشد.

جعفری افزود:تنها تعدادی از دانش آموزان مدرسه امامیه به علت استنشاق گاز مونواکسید کربن ،دچار مسمومیت شده بودند.

محبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم هم با اشاره به آخرین وضعیت دانش آموزان مسموم گفت:با اعلام حادثه به مرکز فوریت های پزشکی بلافاصله آمبولانس اورژانس در مدارس حادثه دیده مستقر شد و خوشبختانه هیچ مسموم بدحالی نداشتیم.

او در ادامه  گفت: در این حادثه دانش آموزان دختر بار روانی استرس ناشی از مسمومیت های سریالی قبلی را داشتند به طوری که محیط مدرسه آشفته شده بود.

محبی افزود:از تعدادی از دانش آموزان نمونه  خون گرفته شد،همچنین اکسیژن خون دانش آموزان بررسی شد که طبیعی بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:در این حادثه تعداد هجده نفر از دانش آموزان به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شده بودند که با حال عمومی خوب مرخصی شدند.

با گذشت بیش از دو ماه از وقوع اولین مورد این سلسله حوادث و علی‌رغم اعلام مسئولین مبنی بر بررسی و پیگیری علل وقوع این حوادث، تاکنون علت مشخصی برای این موضوع اعلام نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
سلام لطف کنید موضوع استنشاق گاز آن هم به صورت همزمان در چند مدرسه دخترانه و پسرانه رو با دید طرح ریزی شده بررسی کنید، علل رو هم به اولیا اطلاع رسانی کنید،
ایمنی برای درس دانش آموزان را فراهم کنید و مدیر کل آموزش و پروش و روسای نواحی و مدارس باید پاسخگو باشند

این طریقه اداره مدارس به سبک سنتی قابل قبول نیست لطف تجدیدنظر کنید
آخرین اخبار