سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حق اولاد و عائله مندی در سال آینده افزایش پیدا می‌کند

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: سال گذشته رقم حق اولاد و عائله مندی کارمندان به ترتیب ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومان بود، اما سال آینده حق اولاد و عائله مندی ۶۰۰ هزار و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

آقای میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در برنامه صف اول  با اشاره به الگوی پلکانی افزایش حقوق، گفت: بخشی از این مدل با مالیات اعمال می‌شود و برای بخش دیگر هم الگویی دادیم که عدد ثابتی تحت عنوان ترمیم حقوق در احکام کارگزینی همکاران اضافه شود. مثلا کسی که ۵ میلیون می‌گیرد، وقتی ۶ میلیون می‌شود، درصدش خیلی بیشتر از کسی است که ۳۰ میلیون تومان می‌گیرد و حالا می‌شود ۳۱ میلیون تومان. اعتقاد بنده این است که الگوی درصدی الگویی است که شکاف‌ها را بیشتر خواهد کرد، لذا پیشنهاد ما حتی در لایحه هم این بود که ما بایستی به سمتی برویم که یک عدد ثابت را به حکم کارگزینی همه کارکنان اضافه کنیم، اما در الگوی درصدی وقتی می‌گوییم، ۲۰، ۲۵ و ۳۰ درصد برای کسی که ۶ میلیون تومان می‌گیرد، می‌شود یک عددی مثلا ۷۲۰۰ و برای کسی که ۳۰ میلیون تومان می‌گیرد، می‌شود ۶ میلیون تومان که خیلی بیشتر از نفر قبلی است و شاید اندازه کل حقوق او باشد، لذا ما دنبال این بودیم که الگو را پیگیری کنیم و احساس می‌کنیم اگر می‌خواهیم عدالت ایجاد شود، بایستی از این مسیر برویم.

لطیفی، اقدام پنجم را افزایش حق اولاد و عائله مندی اعلام کرد و گفت: سال قبل، این رقم ۱۰۰، ۲۰۰ هزار تومان بود، اما سال آینده حق اولاد و عائله مندی عدد خوبی خواهد بود و فکر می‌کنم ۶۰۰ هزار و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی، تدوین یک قانون جامع در خصوص نظام پرداخت حقوق را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: آخرین قانونی که در این زمینه داریم، قانون خدمات کشوری بوده که مصوب سال ۱۳۸۹ است؛ البته ​ ما هنوز قانون نظام هماهنگ سال ۷۰ و ​قانون استخدام کشوری سال ۱۳۴۵ را هنوز برای برخی از همکارانمان اجرا می‌کنیم، ​ لذا پیشنهادمان این بوده است که کارگروهی تشکیل شود تا بتوانیم یک قانون جامع تدوین شود که آن قانون، ​ مبنا قرار گیرد.

لطیفی افزود: اگر یک قانون واحد داشته باشیم، به جای اینکه چند حکم و چند نوع شیوه محاسبه داشته باشیم، با یک الگوی محاسبه ضمن رعایت تفاوت ها، ​ عدالت نیز در پرداخت‌ها محقق خواهد شد.

معاون رئیس جمهور، پرداخت حقوق بر اساس بهره وری را یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای ترمیم حقوق کارکنان دولت عنوان کرد و گفت: ​براساس این الگو، آن پرداختی که خارج از حکم است، تحت عنوان اضافه کار یا​ اگر فوق العاده عملکرد می‌دهیم، مثل آنچه بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌ها مطرح می‌کنند، بر اساس بهره وری پرداخت شود و فقط جنبه ترمیمی پیدا نکند و ​ واقعاً​ کسی که بیشتر کار می‌کند و زحمت بیشتری می‌کشد، بهره مندی بیشتری هم از حداقلی که وجود دارد، داشته باشد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در پاسخ به پرسشی درباره ساماندهی نیرو‌های شرکتی نیز گفت: درباره تبدیل وضعیت شرکتی ها، مبنای ما آزمون است و هم اکنون مجوز برگزاری آزمون‌ها داده می‌شود که ان شاءالله ظرف چند روز آینده آخرین اعداد آن مشخص می‌شود و کار آغاز خواهد شد.

لطیفی افزود: بخشی از نیرو‌های شرکتی که در دستگاه‌های اجرایی کار می‌کنند، کسانی هستند که کار جاری دستگاه را انجام می‌دهند یا کار اصلی دستگاه را. عرض ما این است که اگر کسی کار اصلی دستگاهی که جاری است، انجام می‌دهد، زمینه‌ای ایجاد کنیم که استخدام شود، اما برای این کار باید آزمون بگیریم؛ غیر از این باشد، دیوان عدالت، آن را ابطال می‌کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره جزئیات آزمون گفت: آزمون‌ها سخت نیستند و کسانی که تجربه دارند، عموماً​ قبول می‌شوند، چون بخشی از آزمون مهارتی است. ۷۰ درصد کتبی و ۳۰ درصد مصاحبه است، لذا بزرگوارانی که تجربه کار دارند، قطعا نسبت به کسی که کم تجربه‌تر است، ضریب احتمال قبولی آنان در آزمون بیشتر خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از این گفت و گو درباره ​ سامانه پاکنا و بحث شفافیت گفت: این سامانه، تکلیف قانون برنامه ششم بوده که باید از سال ۹۶ اجرا می‌شده که اجرا نشده است و از سال ۱۴۰۰ و با دستور آقای رئیس جمهور هم هوشمند سازی و هم شفاف سازی و سامانه‌مند کردن ایجاد شده است. الان بیشترین مشکل ما در ورود اطلاعات شهرداری هاست و در بخشی از بانک‌ها و شرکت‌های دولتی نیز مشکل داریم، اما در حوزه کارمندی دستگاه‌های دولتی، تقریبا ما مشکلی نداریم و ​ان شاءالله با سرعت و روحیه جهادی که در دستگاه‌های اجرایی است، امیدواریم این موضوع را حل کنیم.

لطیفی از تأسیس سازمان بازرگانی و تنظیم بازار خبر داد و گفت: آن چیزی که در دستور کار داریم و لایحه آن هم نهایی شده است و ان شاءالله همین هفته به مجلس ارائه خواهد شد، سازمان بازرگانی و تنظیم بازار است.

معاون رئیس جمهور افزود: سازمان حمایت و سازمان بازرگانی که زیر مجموعه وزارت کشاورزی بودند، از همدیگر جدا می‌شوند و سازمان بازرگانی تشکیل می‌شود و پیشنهاد ما این است که مستقیم زیر نظر رئیس جمهور باشد، برای اینکه موضوع بازار برای ما اولویت یک است و به همین علت، آقای رئیسی به صورت مستقیم، آن را راهبری می‌کند؛ البته ستاد تنظیم بازار در استان‌ها و شهرستان‌ها به تناسب فعال خواهند بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در پایان گفت: علاوه بر تشکیل سازمان بازرگانی، سازمان تعزیرات حکومتی را هم تقویت خواهیم کرد و این موضوع را دنبال می‌کنیم تا به معنایی نظارت بر بازار را تقویت کنیم؛ به خصوص با توجه به شرایطی که شب عید داریم، ما تعداد شعب تعزیرات حکومتی را در تهران از ۱۰ شعبه به ۵۰ شعبه افزایش داده ایم تا بتوانیم کنترل را بر بازار بیشتر کنیم که خدای‌نکرده، گران‌فروشی و احتکار، روی ندهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
افزایش حق عائله‌مندی به ۹۰۰ هزار و حق اولاد به ۴۰۰ هزار تومان
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
واااای، چه "عدد خوبی". 600 هزاااااار تومن. باهاش میشه بچه رو فرستاد خارج برای ادامه تحصیل...
ش
۰۸:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
این گفته عائله مندی و حق اولاد میشه 600 و 300 هزار تومان . مگه خبر نداره که ما الان حق عائله مندی داریم 600 می گیریم . با ترمیم حقوق 1401 حق عائله مندی شد 600 حق اولاد هم شد 200 پس چی می خواد اضافه بشه ؟
محمدرضا .ح
۱۶:۵۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
باسلام طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد مهلت 45 روز قبل از عید نوروز پارسال هنوز تمام نشده است ؟؟ جالبه میگه طرح بار مالی داره اونوقت حق وحقوق کارمندان خودشون خوب میبرن بالا خبری نیست.نوبت به کارگران شرکتی وپیمانکاری وحجمی وغیره که میرسه مال این مملکت نیستیم واجنبی هستیم . بار مالی داشته باشه مگه راه دوری میره اونم تو این اوضاع تورم وحشت ناک .
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
سلام من یک کارگرم ک ۵ روزه میرم سر گذر ب خاطره سرما کار بهم نمیخوره ب فاطمه زهرا ع دوتا طفل داررم مستعجرم ب همون حضرت عباس ع قسمتون میدم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه.
فقط هزارتومن دارم پول نون واسه بچه هام ندارم تورو ب امام حسین ع انسانیت کنین کمکم کنین
منه یتیم میتونم فقط دعاگوتون باشم
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
دولت مردان با این حقوق دادن به کارمندان حق زن وبچه این پول کم ارزش اون وقت توقع دارند ملت فرزند آوری هم انجام بدن الان یک بچه از وقتی که به ودنیا میاد تا دوسه ساله ماهی چند فقط پوشک خالی مصرف داره تا برسه به دارو خوراک و لباس
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
آخه ۲۰۰ هزار تومان ویا ۳۰۰هزار تومن چه چه تفاوتی برای فرزندان ؟ داره تو این دوره گرانی برای خانم مادر فرزندان ۶۰۰ هزار تومن کجای زندگی را میگیره ؟ ولله این فقط نشون میده مردم را دارند مسخره میکنند با این حقوق دادن شان
مریم
۲۳:۵۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
به نظرف این اصلا نه ذوق نداره نه جای اعلام تورم رو ببین بعد برامون حکم بنوبسید جناب
فلفل
۲۳:۳۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
قیمت مایحتاج زندگی و هزینه روزمره نسبت به یکسال قبل پنجاه تا صد در صد اضافه شده.
حقوقها باید حد اقل پنجاه درصد اضافه شود. و اگر منصفانه قضاوت کنیم باید حد اقل ۷۰ درصد اضافه شود.
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
بهتر نبود فردی با تجربه سر این پست بود؟
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
معلوم نیست چه گفته واقعا که
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
خخخ مطالعتو زیاد کن!!!!
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
رعایت عدالت کار بسیار دقیق وسختی هست
کسی که تحصیلات بالا وسابقه کار بالا مثلا25سال کار و مسئولیت شغلی پر استرس بعهده داره و دائم باید پاسخگو باشه و در طول زمان به تدریج حقوقش به 20یا25میلیون رسیده حالا نباید با کسی که 5سال سابقه بدون تجربه و رده شغلی پایین تره. مقایسه شود و فاصله طبقاتی مطرح شود.
بهر حال کسی که عمری رو با سختی به مرحله ای رسیده چرا باید از گرفتن حق واقعی محروم بماند که افراد تازه کار حقوق کمتر میگیرند!! خب همین فرد باسابقه هم سالها کم حقوقی و سختی هارو تحمل کرده وگذرانده.
بهر حال مواظب باشید افراد سابقه بالا رو کلا بی انگیزه ودلسرد نکنیدتا با شغلهای دیگر جبران کسری در آمد کنند و کار اصلی رو بی کیفیت وناقص انجام بدن.
البته عدالت کار بسیار سختی هست و همیشه معترض نسبت به رعایت عدالت بوده وهست عدالت واقعی و شرعی فقط توسط امام زمان علیه السلام ممکنه
جان فدا
۱۹:۲۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
سلام من با حرف شما در خصوص سخت بودن رعایت عدالت بسیار موافق هستم ، ولی به نظرم اگر الگوی پرداخت حقوق در اروپا را در ایران هم رعایت کنند بیشتر به عدالت نزدیک میشویم چون با مطالعه ای که بنده در خصوص سیستم پرداخت حقوق در اروپا کرده ام تفاوت حقوق در یافتی یک پزشک متخصص با یک کارگر خدماتی در همان بیمارستان مانند ایران اینقدر فاصله زیاد ندارد همچنین سایر سازمانها و ادارات .
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
صد در صد معلومه شما شغلت نظامیه.فعلا که ثابت شده نیروی جوان که چند سال بیشتر سابقه کار نداره با طرح ها و پروژه هایی که میده باعث پیشرفت مجموعه ای میشه.کسی که پیر بشه دیگه بکار پیشرفت نمیاد.اونی که سابقه ۲۵ سال سابقه کار داره رو هم دیدم که وضع مدیریتی کشور رو بکجا رسوندن
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
جدا تو رییس سازمان ... هستی؟؟
به کجا دارر یم میریم ما
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
یعنی یه بازی تکراری ..... افزایش حقوق و .... و اما تورم بسیار بالا.
به چه دردی میخوره وقتی نمیتونید یا نمیخواین قیمت ها رو کنترل کنید و جلوی افزایش قیمت ها رو بگیرید . فقط یه جور بازی با اعداده که خودش هم باعث تورم میشه.
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
بازنشسته هستم این ماه عائله مندی رو 400هزار تومن کمتر ریختن
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
این آقا همان کسی است که به یکسان سازی حقوق ها مخالفت کرده . شما حقوق ها را یکسان سازی کنید تا عدالت برقرار شود حق عائله مندی پیشکش .
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
این آقا رییس سازمان اداری استخدامیست،قبل اینکه بیادبرنامه زنده تلوزیونی فیش حقوقیشو یه نگاه نکرده ببینه حق عائله مندی و اولادش چقدره.وهمه خبرگزاریها هم به اشتباه تیتر کردن که سال آینده حق اولاد و عائله مندی۶برابرمیشه.در صورتی ک چنین نیست.

جناب آقایان مسول هرکس درین مملکت حقوق میگیره باید بنا به مقدارحقوقش مالیات بده چرا کسی که با امتیاز آمده جایی استخدام شده باید مالیات و صندوق بازنشستگی نده؟بچه پیغمبرهم ک باشه باید عدالت اجرابشه.
ضمنا آقایان مسول ودر راس رییس جمهور دم ازعدالت درپرداخت میزنن کوربشیم ما اگه دیدیم درین یک سال عدالت درپرداخت اجراشده.مثلا بند فوق العاده ویژه۵۰درصد برای گروه خاصی اجرامیشه وبعضی کمتر وبرخی اصلا نمیگیرند.
مناسبتها ورفاهیات هم عده خاصی دریافت میکنند.
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
تا وقتی حقوقها درصدی اضافه بشه و همچنان یه عده که به دلایل واهی حقوقشون بیشترهست حقوقشون بالاتر بره؛ عدالت اجرا نمیشه.
رمضان مددی
۲۱:۳۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
بعد از کلی سابقه میگه آزمون بگیریم استخدام کنیم...
محمد طاهر
۲۱:۲۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
برای تشویق به فرزند آوری بهترین روش همین است ، یعنی منبعد افزایش حقوق سالیانه فقط برای حق اولاد باشد و لاغیر ، بازنشسته ها هم به همین صورت باشد یعنی اگر فرزندان ازدواج کرده و رفته اند باز حق اولاد را به پدرش بدهند در قالب افزایش حقوق سالانه.
سرباز
۱۹:۱۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
فقط همه اش حرف هست وگرنه بهترین روش همین حق اولاد را بالا ببرند برای تشویق خانواده ها به فرزند آوری‌
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
خدا خیرتون بده یه فکری به حال کارمندانی بکنید که حقوقشان شش میلیون تومان هست و به جایی نمیرسن
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
ما زیر یک و ۵۰۰ تازه هر برج ده درصد مالیات کم میشه
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
مستمری 3 میلیونی چیکار می‌کنی!؟ یه اجاره مسکن زیر 5 تومن نیست مستمری 3 میدین
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
یعنی تو بعنوان رییس امور اداری نمی‌دانی در حال حاضر حق اولاد همین مقدار است! و در گفتن درصد یا شک‌ میگی.... سواد را بالا ببرید
محسن
۲۱:۱۴ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
ترا بخدا فكري هم بحال كاركنان مشمول قانون كار شاغل درادارات بكنيد اگه متاهل باشي وفرزندنداشته باشي حق عائله مندي نميگيري دادن عيدي مث كارمند ترميم حقوق كارگر /افزايش حقوق ٣٥درصد كارگران ولي ما همانند كارمندان ده درصد بعدازبيست ونه سال هنوز موقت كارگري
mo
۱۴:۳۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
عمو جان کارگران دولتی همین الانش دوبرابر کارمند قانون خدماتی توی یه کار مشابه حقوق میگیرن! خودمون از نزدیک شاهدیم! مشمول بیمشونم بگین! اضافه کار و کسورات و افزایش ۵۸ درصدیم یه بار بگن کارگرا . خدایی فقط کارگرا اعتراض و خودزنی بلدن..
س.ب.
۲۱:۱۴ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
واقعا جای تعجب دارد که مسئول امور اداری و استخدامی کشور از وضع کنونی پرداختی‌ها خبر ندارد! حق تاهل همین حالا ۶۱۱۰۰۰ تومان است.
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
خیلی خوشحال نشید همین الان حق عائله مندی 611 هزار تومان و حق اولاد ۲۱۱ هزار تومان است . با این تفاسیر سال بعد کمتر نگیرید صلوات ......
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
وقتی با این سن کم میشه رییس ....
همین میشه که از هیچی خبر نداره
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
حالا سن بالا چه گلی زدن؟‌
شرکتی مظلوم
۲۰:۵۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
با سلام طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد مهلت 45 روز قبل از عید نوروز پارسال هنوز تمام نشده ؟
علی
۲۰:۳۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
این دیگه کیه یکی بهش بگه حق اولاد و عائله مندی همین الان ۶۰۰ و ۳۰۰ هزاره
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
همین الان هه حق عائله مندی بیش از 600 هزار تومان و حق اولاد هم بیش از 200 تومان بوده .
چرا با بی سوادی و بی اطلاعی حرف میزنید.
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
انشالله به حق دسته های پینه بسته حضرت علی خیر نبینین
همیشه شرمنده زن و بچتون باشین
تا بفهمین قشر کارگر چی میکشه
10 سال عمرمو گذاشتم تو یه شرکت خراب مونده آخرش تعدیل نیرو کرد.
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
به مادر ها چرا نمی دهید؟
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
بجای افزایش حقوق مزایا را بهترکنید مانند ساخت منازل سازمانی در کنار کارخانجات و برای کارمندان دولت ساخت مهمانسرا در شعرهای سیاحتی و زیارتی برای اسکان کارگران و کارمندان تا هزینه‌ای سکونت و مسافرت کاهش پیدا کند و کارایی کارگران و کارکنان دولت بهتر شود زمین در اختیار کارکنان قرادادهای شود و ساختمان سازی با پرداخت تسهیلات انجام بشود و در طول خدمت از حقوق افراد کم تا دغدغه اجاره نشین بودن نداشته باشند با اینکارهای نیازی به افزایش حقوق چندانی نیست و باعث افزایش قیمت تمام شده کالا ها نمی شود وکارکنان دولت دلگرم به کار و بار مالی دولت هم کم می شود.
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
اگه برج ۱۰۰ میلیونم بدین مردم با این گرونی ها تورم فاید نداره خودتون کشتین
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
حق اولا وعاعله مندی رو متناسب با قیمت گوشت برنج بگیرید لطفا گوشت گوسفند ۲۴۰ تومن که دیگه داره مشه ۳۰۰ تومن برنجم شده ۷۰ هزار تومن هر وقت متناسب با این ارقام شد مطمعن باشین مردم راصین
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
این چی میگه خودش میفهمه چی میگه واقعا که؟!همین الان حق عائله مندی من ۶۰۰هزارتومان هستش
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
اصلا اشک شوق تو چشلم حلقه زد ارزش بچه من از ۱۰۰ هزار رسیده ۳۰۰ هزار
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
خجالت بکشند این مبلغ به چه دردی می خوره
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
این اقا ظاهرا از حقوق هیچی نمی دونه همین النشم عائله مندی611 هزار تومن و اولاد 211 هزار تومن که سال بعد با افزایش 20 درصدی خودش . خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ چه ادمهای مسعول این مملکت هستن خخخخخخخخخ
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
قانون تامین اجتماعی حق عائله مندی نداره؟
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
چرا این حق عائله مندی فقط برای کارمندان دولت اجرا می شود چرا برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اجرا نمی شود؟
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
سلام با گذشت بیش از 40 روز سازمان بهزیستی کشور کمک معیشتی ماده27 قانون حمایت از معلولان مربوط به 3ماه فصل پاییز را که مبلغ آن خیلی ناچیز است هنوز واریز نکرده است لطفا پیگیری کنید با تشکر
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
باشگاه تو دیگه چرا؟؟؟
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
این آقا از اعداد و ارقام خبر نداره و داره اشتباه میگه همین الان حق عائله‌مندی ۴۰۰ هزار و حق اولاد ۲۰۰ هزار هست
حمید
۱۶:۵۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
خانم دوست من در شهرداری شاغل هستند. بیست و یک سال هم سابقه کار دارن. رسمی هستند . چرا حق اولاد به ایشان تعلق نمیگیرد؟
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
شما که این حقوق هارا تعیین می کنید چقدرحقوق می گیرید
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
خواش میکنم پیامو‌بگذارید شاید به خودش بیاد
بنده خدا حق همسر الان ۶۰۰ و فرزند دویست هست ظاهرا اصلا تو باغ نیستی
دوما امسال عیدی و ۱۶۵۰ اعلام کردن بهتر پیگیر باشی مثل پارسال عیدی ی چیزی به فرزند وهمسر هم بدن که بامجردها فرق کنه
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
باشگاه خبرنگاران جوان لطفا خواهشا پیگیری کنید
سازمان تامین اجتماعی از مصوبه افزایش عائله مندی
که دولت از مهرماه امسال از حدود 400 هزار تومن به
600 هزار تومن رسانده وافزایش حق اولاد از حدود
100 هزار تومن به200 هزار تومن رسانده تبعیت نمی کند
بازنشستگان کارمند دولت که مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند به اندازه بازنشستگان صندوق بازنشستگی دولت
عائله مندی دریافت نمی کنند
به خبرنگار یوسف سلامی بگویید از مدیر کل تامین اجتماعی
سوال کند از وزیر کار سوال کند دلیل این تبعیض وبی قانونی
چیست که در این شرایط موجب نارضایتی بازنشستگان را
این سازمان به وجود اورده
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
یه فکری هم واسه خانمهای کارمند بکنید اندازه آقایون حتی بیشتر کار میکنیم ولی حق عائله مندی و اولاد نداریم و خیلی راحت میگن چون شما زن هستید این به شما تعلق نمیگیره ... هر سال هم تا میخوان حقوق رو زیاد کنن همین دو مورد رو زیاد میکنن...حالا اگه ما بعد از ساعت کار بخوایم بریم خونه به وظایف مادری و همسری برسیم میگن نه شما هم باید مثل آقایون بمونید واسه کارهای عقب افتاده اون موقع دیگه زن نیستیم یه پا مردیم....حرف من اینه که به هرکس اندازه کاری که میکنه پول بدین نه چون مرد هست یا سابقه کارش بیشتره... تو اداره ما سابقه بالاها فقط قدم میزنن و تمام فشار کار روی ما جوان تر ها هست
Nima
۱۴:۳۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
شما هم حق مهد کودک و کاهش ساعت کاری رو هم بگید. بعدشم به زنان سرپرست حق عائله مندی تعلق میگیره... به خانوما که تو محیط کار بیشتر کمک میکنن!
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
ابطال دادنامه 179 دیوان عدالت
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
خجالت نمیکشید
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
گفت تاهل میشه ۶۰۰ و اولاد میشه ۳۰۰ خبرتو اصلاح کن جانم
مریم
۱۵:۰۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
واقعا متاسفیم یک کارمند یک بازنشسته تا ۱۰ بگیره وحقوقهای نجومی بگیر هنوز داریم خیلی بیعدالتی پس خدمتگزار مردم نیست خدمتگزار حقوقی که میگیرن هستن چقدر فاصله طبقاتی داریم اشکارا
علی
۱۴:۵۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
فقط نشه مثل امسال که خیلی کم و اون هم وسط سال اجرا شد ... البته اگر بدنبال رضایت خداوند و خلق خدا هستید ... بازنشسته کشوری داره با قرض زندگی میکنه و اگر سال 1402 هم همین چندرغازها اضافه شود اونم وسط سال دیگه معلوم نیست کارشون به کجا کشیده میشه ...پناه بر خداوند
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
برای من مجرد که مستاجر هستم و امکان ازدواج هم ندارم، حق عائله مندی کجا لحاظ میشه؟؟؟؟
زمان آقای احمدی نژاد یه طرح گذاشتن که دولت بعدی لغوش کرد، حداقل برای مجردها هم با مشخص کردن شرط سنی حق عائله مندی مشخص کنید
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
با این گرونی ها ی ده برابری صد تومن دویست تومن کجای زندگی هست
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
حق اولاد و عائله همبن الان همین میزان هست . چرا شو آف راه میندازید وایییییییییییییییییی
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
واقعا که .... آفرین همین الان همینه قرار بود برا سال بعد این گزینه دوباره افزایش خوبی بخوره ...ولی با این خبر. یعنی ...
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
اشتباه منفی دادم
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
منظور از اولاد و عائله زن و فرزندان هست دیگه!
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
کلا به جای افزایش حقوق حق اولاد و پاداش را اضافه کنید عادلانه تره اونی که فرزند بیشتر داره و اونی که بهتر کار میکنه حقشه بیشتر بگیره
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
اولا به ایشان بفرمایید همین الان حق عائله ۶۰۰هزار تومان هست
دوما
در پرداخت عدالت چیز خوبیست یکسان یک چیز اضافه کنید
ولی در دریافت مالیات هم عدالت چیز خوبیست و رعایت کنید و یکسان دریافت کنید نه درصدی از حقوق
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
دقیقا وای به حال ما که تصمیم گیر میزان حقوقمون ایشونه ،هنوز نمیدونه حق عائله مندی الان ۶۰۰ هست. یکی توجیهشون کنه
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
من فیلم صحبت های این آقا رو دیدم که با آقای خسروی در شبکه خبر داشت حرف میزد
جالب اینجاست خود آقای خسروی که قطعا متاهل است و میدونه ۶۰۰ تومن الان توی فیش حقوقش هست بهش تذکر نداد که آقای مثلا مطلع از حقوق و دستمزد الان عائله مندی همین ۶۰۰ فعلی هست. وقتی ایشون که تصمیم گیر هست چنین اشتباه محرزی داره خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
عمو تو نمی دونی منظورشون اینه که عائله مندی الان هر چی هست سال آینده 600 بهش اضافه میشه. لطفا کمی دقت فرمایید!!!
فلفل
۲۳:۳۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
مشکل توجیه نبودن نیست.
وقتی فیش‌های دریافتی این حضرات بالای پنجاه میلیون است ،تفاوتی بین ۶۰۰ هزار و هفتصد هزار و کلا این خورده رقم‌ها برایشان مطرح نیست!
اینها با اعداد بزرگ سرو کار دادند. در حالیکه در فیش‌های حقوقی کارمندان عادی اعداد ریز و جزئی است!
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
این حقوق ها وافزایش حقوق ها باید متناسب با تورم تعیین شود الان حقوق پاسخگوی مخارج زندگی نیست
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
شما بگو چی هست به جای کنترل قیمت ها درست کردن اقتصاد با دادن یه کم پول داغ مردم بیشتر شه به جای بلند کردن آه مردم همت کنید