سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۸۹ رای جایگزین حبس در محاکم شهرستان بافت صادر شد

رییس دادگستری شهرستان بافت گفت: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری ۳۸۹ رای جایگزین حبس توسط قضات محاکم این حوزه قضایی صادر شده است.

 سجاد علیدادی سلیمانی رییس دادگستری شهرستان بافت گفت: با تلاش گروه شهرستانی مشارکت مردمی برای پیگیری صلح در پرونده‌های قصاص نفس، یک پرونده منجر به صلح شد و متهم از بند قصاص رهایی یافت.

او افزود: با کمک ستاد دیه و گذشت محکوم له ۵ نفر و با پیگیری در جهت صلح و سازش ۳ نفر زندانی از زندان بافت آزاد شدند.

او گفت: ۹۵ درصد از ابلاغیه‌های شعب این حوزه قضایی به صورت الکترونیک صادر می‌گردد که این امر باعث صرفه جویی در ملزومات اداری و همچنین کاهش اطاله دادرسی شده است.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه بالای ۹۶ درصد اوقات رسیدگی با زندانیان به صورت دادرسی الکترونیک برگزار می‌شود، گفت: این امر باعث جلوگیری از حوادث احتمالی حین اعزام متهمین از زندان وصرفه جویی در خصوص هزینه‌های انتقال می‌شود.

وی گفت: در سال جاری تعداد ۱۹ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده به شعب حوزه قضایی (دادگاه، دادسرا، شورای حل اختلاف) ارجاع شده است که از این تعداد ۱۹ هزار ۶۵۱ فقره پرونده منتهی به صدور آراء قضایی شده و مختومه شده اند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: در ده ماهه اول سال جاری تعداد ۴ هزار ۴۸۹ فقره پرونده در این حوزه قضایی به صورت تمام الکترونیک رسیدگی شده است که مجموعاً ۲۸ درصد از پرونده ها‌ی ارجاعی را شامل می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.