سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارشاد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جامعه هنری همواره، همراهی خود را با مردم نشان داده است + فیلم

محمد مهدی اسماعیلی گفت:جامعه هنری همراهی خود را با مردم نشان داده است و طیف وسیعی از هنرمندان، بازیگران هم راستا و در کنار مردم هستند.

محمد مهدی اسماعیلی درباره حاشیه‌های صحبت‌های یکی از سخنران‌های مشهور گفت: جا دارد از ایشان تشکر کنم که صحبت های تصحیح  و نکته‌های خود را عنوان کردند که صحبت‌های منتشر شده تقطیع شده است و نشان دادند که همه افراد حاضر در این حوزه‌ها نسبت به سلامت جامعه هنری پایبند هستند.

او گفت: من از همه افرادی که حساسیت به خرج دادند هم تشکر می‌کنم. وزارت فرهنگ نیز وظیفه اش همین است، کاری کند که اگر ابهامی است در مسیری قانونی مشخص شود و با توضیحاتی که داده شد این موضوع نیز کامل مرتفع شد.

وزیر ارشاد درباره جشنواره فیلم فجر نیز اظهار کرد: جامعه هنری همراهی خود را با مردم نشان داده اند و طیف وسیعی از هنرمندان، بازیگران، کارگردان ها هم راستا با مردم هستند و نگرانی نداریم و امیدواریم اگر برای بعضی‌ها نیز ابهاماتی دارند هر چه سریعتر برای آن ها رفع شود.

همچنین مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران و در ارتباط با بحث پوشش و حجاب اظهار کرد: آقای رئیس جمهور به بنده دستور دادند که در این زمینه در موضوع فعال سازی رویکرد فرهنگی دولت به موضوعات اجتماعی نظیر پوشش عمل کنیم و ما هم برنامه مفصلی داریم که در حال اجرا هستیم.

اسماعیلی تاکید کرد: رئیس جمهور و دولت سیزدهم معتقدند که مساله حجاب یک مساله فرهنگی و اجتماعی است و با این مساله در ابتدای امر و در بادی امر غیر از راه فرهنگی و اجتماعی راه در واقع دیگری برای مدیریت موضوع وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور مخالف رویکرد سیاسی و امنیتی با موضوع پوشش است و معتقد جامعه ایرانی یک جامعه عفیف است.

وزیر فرهنگ با ارایه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در برگزاری جشنواره‌های فجر گفت: جشنواره تئاتر، شب گذشته به پایان رسید و رسانه‌ها شاهد بودند که چه شور و شوق و شعف فوق‌العاده‌ای حاکم بود و چطور مردم، جوانان و اهالی فرهنگ و هنر از این موضوع استقبال کردند.

وی با بیان اینکه از امروز جشنواره فیلم فجر هم آغاز می‌شود، افزود: اختتامیه جشنواره شعر فجر نیز روز جمعه - ۱۴ بهمن - برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ یادآور شد، برای جشنواره فیلم فجر بیش از ۱۴۰ مهمان خارجی از شخصیت‌های برجسته سینمایی دنیا خواهیم داشت و برای این دوره از ۷۰ کشور آثاری ارسال شده بود که تعدادی به مرحله داوری رسیده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.