سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای سد معشوره مورد تاکید دولت است

استاندار لرستان گفت: لرستان براساس تقسیمات کشوری ۲۸ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، ولی حق و حد لرستان و اثر گذاری این استان خیلی فراتر از این تقسیمات کشوری جدید است.

زیویار افزود: لرستان در همجواری با دیگر استان‌ها متصل به اقوام دیگری است که همین موضوع گستردگی پهنه لرستان را بیان می‌کند و این ظرفت خاص و منحصر به فرد است که لرستان را کانون و مرکز امنیت غرب کشور می‌کند.

زیویار اظهار داشت: اگر رسوم و فرهنگ‌های غنی لرستان نبود چه بسا که در همین اتفاقات اخیر لرستان نیز مانند دیگر استان‌ها وضعیت قابل قبولی نداشت، اما همه شاهد بودیم که لرستان با گذشت و ایثار همانند دیگر سنوات خود را برای صیانت از کشور پایگاه قرار داد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های ایجاد شده در لرستان باید موردتوجه قرار گیرد و واحد‌های تعطیل و نیمه فعال و واگذار شده باید از اختیار افراد نااهل بیرون بیایند و اهلیت افراد برای سرمایه‌های مردم بسیار مهم است.

استاندار لرستان با اشاره به سامانه رصد عنوان کرد: در این سامانه مشخصات تمام افرادی که تسهیلاتی بهره مند می‌شوند ثبت می‌شود و حدود ۳۹ هزار نفر تعهد استان لرستان است و معدل لرستان در راستی آزمایی این سامانه مطلوب است و در رده ۱۰ تا ۱۲ قرار داریم.

زیویار با بیان اینکه برنامه‌های لرستان براساس ظرفیت‌های استان تعریف می‌شود افزود: برنامه‌های اجرایی استان ماحصل تحقیقات و مطالعات کارشناسان این حوزه است و در این دوره اصلاحاتی در آن انجام شده و در برنامه هفتم نیز ملاک قرارداده می‌شود.

وی اظهار داشت: اکنون نرخ مسکن در لرستان نسبت به بیشتر نقاط کشور دارای قیمت بالا است و نقش تاثیرگذاری بر تورم در این استان دارد.

استاندار لرستان با اشاره به مطالبه مردم استان در خصوص آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد ادامه داد: اگر دولت اعتبارات مصوب را ابلاغ کند آزادسازی حریم قلعه انجام می‌شود.

وی افزود: تقریبا تمام موانع سندی، اعتباری این طرح در ابلاغیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی ۱۳ دی ماه سال جاری مشکلات برطرف شده و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار خاص اختصاص یافت و در بودجه‌های سنواتی سالانه ۳۴ میلیارد تومان در اختیار قلعه قرار داده شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه همه مسولان نظام تاکید بر اجرای این طرح داشته اند اظهار داشت: آزاد سازی حریم قلعه تاریخی فلک افلاک از حیث اعتبارات مستندات لازم اعلام شده و همه رقم‌ها را به توافق رسیده ایم و همه ارقام قابل تامین است.

زیویار با اشاره به اینکه اجرای سد معشوره از مطالبات اصلی مردم استان است ادامه داد: اکنون کارگاه سد معشوره فعال است، اما انتظارات ما را تامین نمی‌کند.

وی با بیان اینکه سد معشوره بادیگر سد‌های لرستان متفاوت است اظهار داشت: این سد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و درآخرین مطالعات انجام شده حجم ذخیره آبی آن زیر ۹۰۰ میلیون متر مکعب نیست.

استاندار لرستان ادامه داد: تاکید دولت بر پیشرفت این راهبردی در استان است و ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کوهدشت و چگنی را مشروب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه راه آهن لرستان یکی از ابرپروژه‌های ریلی کشور است افزود: ضرورت اجرای این طرح به حدی است که مقام معظم رهبری دستور دادند از محل صندوق ذخیره ملی و یا موارد دیگر اعتبارات لازم را بیگیرد.

وی اظهارداشت: این طرح ۱.۲ میلیارد دلار اعتبار ارزی دارد و به شکل راهبردی معرفی کردن این موضوع با نگاه‌های کارشناسانه پشتوانه حقوقی لازم را دارد.

زیویار با بیان اینکه تلاش می‌شود مشکلات واحد‌های نیمه تعطیل و راکد برطرف شود ادامه داد: مشکلات حسابرسی، حقوقی، بیمه، مالیات پارسیلون به نتیجه رسیده و آماده واگذاری تا قبل از پایان سال است.
وی افزود: در خصوص برج‌های دو قلو براساس توافق با بنیاد شهید یک هیات سه نفره از طرف شرکن معین کوثر، شهرداری خرم آباد و نماینده مرضی الطرفین راجع به تکمیل این طرح گزارشات خود را اعلام کنند.

این مقام مسوول اظهار داشت: براساس پیشنهاد بنیاد شهید امکان تکمیل این طرح برای شرکت معین کوثر وجود ندارد و به شهرداری خرم اباد واگذار شده تا سهم این شرکت را با همین هیات سه نفره تعیین تکلیف شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.