سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای قانون پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به اجرای قانون پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت : شهرداری کرمانشاه باید نیم درصد درآمد خود را به کتابخانه‌های عمومی به موقع پرداخت کند.

ابراهیم رحیمی‌زنگنه سرپرست فرمانداری کرمانشاه در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه گفت : نیم درصد درآمد شهرداری باید بر مبنای تفریق بودجه سال ۱۴۰۰ با حداقل ۲۰ درصد افزایش نیم درصد شهرداری پرداخت شود و اداره کل کتابخانه‌های عمومی در این خصوص مکاتبات لازم را انجام دهد.

وی سخنانش با تاکید بر اینکه کتاب را باید گرامی بداریم، گفت: ما برای هر کتاب باارزش که به دنیا می‌آید باید جشن تولد بگیریم، لذا جایگاه کتاب بسیار ارزنده است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه گفت: نشست‌های تحلیل و بررسی کتاب، نقد کتاب، رونمایی و نمایشگاه کتاب‌های مناسبتی در کتابخانه‌های عمومی و ارج نهادن به جایگاه کتاب و اهالی کتابخوان از کار‌های بسیار خوب نهاد کتابخانه‌های عمومی است و ما باید این برنامه‌ها را در اولویت مسایل فرهنگی ادارات قرار دهیم.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه ضمن تبریک فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر گفت: ترمیم و مرمت ساختمان کتابخانه عمومی شهید آوینی باید طبق نظر مشاور و کارشناس در دستور کار قرار بگیرد و فعالیت این کتابخانه نباید قطع شود، این ساختمان نیازمند برآورد هزینه اصولی است.

رحیمی‌زنگنه، در خصوص منابع ارزشمند کتابخانه شخصی آیت الله نجومی خاطرنشان کرد: کرمانشاه باید شرایط و زیرساخت نگهداری این منابع با ارزش را مهیا کند تا بتوانیم کتاب‌های ایشان را به کرمانشاه برگردانیم، لذا این مساله خدمت بزرگی به مردم استان و تاریخ کرمانشاه است، زیرا این منابع ارزشمند افتخار علمی فرهنگی و هنری ماست.

پروژه کتابخانه مرکزی راه اندازی می شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: به زودی پروژه کتابخانه مرکزی راه اندازی می‌شود و پیمانکار آن فعالیت تکمیل ساختمان کتابخانه را ادامه می‌دهد.

معصومه حسنی‌خونسار، با توجه به پیش رو بودن دهه مبارک فجر برخی از برنامه‌های ترویجی، فرهنگی را برشمرد و بیان داشت: در تمام کتابخانه‌های عمومی استان جشن پیروزی انقلاب و آذین بندی کتابخانه ها، همچنین نمایشگاه کتاب و سایر برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی، در خصوص مشکل کتابخانه شهید آوینی گفت: کتابخانه شهید آوینی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های شهرستان کرمانشاه است که از لحاظ سازه‌ای آسیب دیده و برای رعایت جانب احتیاط، اکنون به صورت نیمه تعطیل می‌باشد و نیازمند توجه تامین اعتبار برای مرمت است.

حسنی‌خونسار یادآور شد: در شهرستان کرمانشاه ۲۵ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که از این تعداد ۱۸ باب شهری و هفت باب روستایی است. تعداد منابع در ۲۵ باب کتابخانه ۳۸۵ هزار نسخه کتاب است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.