سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره نان گیاهی و غذای محلی بی‌بی نصرت نصرآباد

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از برگزاری جشنواره نان گیاهی و غذای محلی بی‌بی نصرت در دهستان نصرآباد پیشکوه شهرستان تفت خبر داد.

مصطفی سپهری سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: جشنواره نان گیاهی بی‌بی نصرت نصرآباد و غذا‌های محلی روز جمعه ۱۴ بهمن برگزار می‌شود.

او هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری این دهستان در قالب جشنواره زمستانه، رونق گردشگری، رونق تولید و ایجاد اشتغال، افزایش شادابی و نشاط مردم عنوان کرد.

سپهری با اشاره به اینکه در این جشنواره بیش از ۳۰ غرفه، انواع آش، نان و غذا‌های محلی را عرضه می‌کنند، افزود: از اهداف اصلی، توسعه گردشگری یزد با تکیه بر رویداد محوری است که البته همراهی جامعه محلی و مردم به‌عنوان ذینفعان در برگزاری این رویداد‌ها بسیار مهم است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: نصرآباد یکی از روستا‌های تاریخی و ییلاقی و گردشگری شهرستان تفت است که در شصت کیلومتری غرب یزد قرار دارد.

سپهری ادامه داد: دهستان نصرآباد دارای آثار تاریخی و طبیعی منحصربه فرد شامل مسجد جامع قدیمی با بادگیر دوطبقه، آب‌انبار‌های تاریخی، زیارتگاه شیخ عزالدین داوود، حمام قدیمی، درخت چنارکهنسال، غار نباتی، خانه‌های تاریخی و دیگر آثار تاریخی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.