سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژاپن واحد دولتی ویژه مبارزه با اخبار جعلی ایجاد می‌کند

ژاپن قصد دارد یک واحد دولتی ویژه متشکل از متخصصان وزارت خارجه و دفاع برای مبارزه با کمپین‌های انتشار اخبار جعلی ایجاد کند.

شبکه تلویزیونی ملی ژاپن گزارش داد این کشور سال آینده یک واحد ویژه در دبیرخانه کابینه ایجاد خواهد کرد که به مقابله با اخبار جعلی آنلاین می‌پردازد.

به گزارش اسپوتنیک، این واحد متشکل از متخصصان وزارت خارجه و دفاع و همچنین اداره اطلاعات و تحقیقات کابینه و سایر ارگان‌ها خواهد بود. وظیفه آن کنترل انتشار اخبار جعلی در رسانه‌های اجتماعی و «ارسال اطلاعات دقیق» خواهد بود.

این شبکه تلویزیونی همچنین به نقل از هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه گفت که انتشار اخبار جعلی نه تنها ارزش‌های جهانی را تهدید می‌کند، بلکه می‌تواند بر امنیت نیز تاثیر بگذارد. بنابراین، بدنه جدیدی برای کمپین‌های احتمالی اخبار جعلی خارجی آماده می‌شود و راه‌هایی برای مقابله با آن‌ها ابداع خواهد شد.

اخبار جعلی روایت‌های نادرست ظاهرا خبری هستند که اغلب با هدف تاثیرگذاری بر باور‌های سیاسی یا جهان‌بینی خوانندگان منتشر می‌شوند. یکی از ویژگی‌های اخبار جعلی آن است که به نظر می‌رسد رسانه‌های خبری معتبر آن را تولید کرده‌اند.

پیش از این نیز آمریکا، چند ماه قبل از انتخابات میان دوره‌ای هیئتی برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی مخصوصا در جوامع اقلیت، تشکیل داده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۰۵:۰۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
حتما ایجاد یک شعبه در این خصوص توی ایران بیشتر از ژاپن مورد نیاز هستش .
ناشناس
۰۲:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
خیلی کار جالبی هست باید ایران هم چنین نیروی دولتی را آماده کرده تا از شایعه پراکنی در فضای مجازی ممانعت به عمل آید