روزنامه آمریکایی «یواس‌ای تودی» به دلیل استناد یکی از خبرنگارانش به منابع جعلی، ۲۳ مقاله‌ای را که او منتشر کرده بود از وب‌سایت خود حذف کرد.

این روزنامه آمریکایی مقالاتی را که «گابریلا میراندا» گزارشگر بخش اخبار فوری یو‌اس‌ای تودی با استناد به منابع جعلی منتشر کرده بود از وب‎سایت خود حذف کرده است. میراندا چند هفته پیش، از این روزنامه استعفا کرده و آخرین مقاله‌ای که برای این روزنامه نوشته در تاریخ ۱۷ آوریل بوده است.

روزنامه یو‌اس‌ای تودی مستقر در ویرجینیا اعلام کرده است درخواستی برای اصلاح چند مقاله دریافت کرده است و پس از آن بوده که مقاله‌های این روزنامه‌نگار را زیر ذره‌بین قرار داده است. عنوان یکی از این مقاله‌ها واکنش زنان اوکراین به جنگ در این کشور بوده که از وب‌سایت این روزنامه حذف شده است.

بنا به بررسی یواس‌ای تودی، افرادی که گابریلا میراندا به آن‌ها استناد کرده ارتباطی با سازمان‌های مورد ادعای او نداشته‌اند و مقالات وی حذف شدند. این روزنامه آمریکایی همچنین اعلام کرده است که نمی‌تواند به طور مستقل صحت سایر استناد‌های خبرنگارش را تأیید کند. 

گزارشگر یواس‌ای تودی در روند تحقیقات نیز در اقداماتی برای فریب دادن تیم تحقیق، برای اثبات صحت منابع مورد استناد خود، ادله جعلی به آن‌ها ارائه کرده است.

«مایکل مک‌کارتر» مسئول بخش مسائل اخلاقی و استاندارد‌ها در یو‌اس‌ای تودی اعلام کرد نتایج تحقیقات را در اختیار مخاطبان قرار دهد. به گفته او این روزنامه با تجدیدنظر در برخی از رویه‌های خود از بروز اتفاقات مشابه در آینده جلوگیری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار