سرهنگ جوانبخت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مجموع ۴۱ درصد فوتیها و ۶۳ درصد از جرحیها و یازده ممیز دو دهم درصد از تصادفات خسارتی از کل تصادفات ۹ ماهه امسال مربوط به تصادفات موتورسیکلت سواران بوده است.
وی بیان کرد: متاسفانه بیشترین سهم تصادفات موتورسواران به بزرگراههای شهر تهران تعلق دارد و در جایی که ما انتظار تردد موتورسیکلت را نداریم، آنها تردد کرده و چون موارد ایمنی را نیز رعایت نمیکنند حوادثی تلخ را شاهد هستیم.
کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بیش از ٥٠ درصد از تصادفات در معابر بزرگراهی شهر تهران مربوط به تصادفات موتورسواران است که راکبین موتورسیکلت رتبه دار تصادفات در بزرگراهها هستند.
سرهنگ جوانبخت افزود: در واقع رتبه اول تصادفات را بزرگراه امام علی (ع) دارد که در این محدوده موتورسواران ایمن رانندگی نمیکنند و ترددهای زیادی نیز دارند.
وی گفت: بعد از آن و از نظر تصادف خیزی منطقه ۱۴ شهر تهران است و بزرگراههای غربی شهر تهران بیشترین میزان تصادفات موتورسیکلت را دارند.
وی افزود: نکته جالب اینجاست که ما بیشترین میزان ترددها را در مناطق ۱۱ و ۱۲ داریم، ولی کمترین میزان و درصد تصادفات فوتی را در این محلها شاهد هستیم و این گویای این است که موتورسوارانی که در این محلها در حال تردد هستند به گونهای حرفه ایتر هستند و از سرعتهای کمتری استفاده میکنند و از کلاه ایمنی نیز استفاده میکنند.
کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: معابر بزرگراهی بدلیل اینکه سرعتها بالاست برای تردد موتورسیکلتها طراحی نشده است و نباید این راکبین در بزرگراهها تردد کنند چرا که در حوادث شدت خسارات بالا میرود و متاسفانه شاهد حوادث تلخ در این معابر هستیم.