سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی:

بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

بذرپاش بر تسهیل گری برای خانه دار کردن اقشار متوسط و کم درآمد تاکید کرد و گفت: بخشی از واحد‌های تکمیل شده نهضت ملی مسکن در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.

مهرداد  بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در دهه فجر امسال بخشی از واحد‌های تکمیل شده نهضت ملی مسکن بهره‌برداری می‌شود، گفت: وزارت راه و شهرسازی در این دوره در تلاش است تا با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و نهاد‌های انقلابی و حقوقی برای تامین مسکن کارکنان خدوم و مردمی که فاقد مسکن هستند قدم بردارد.

او افزود: در دهه فجر بخشی از واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن که تکمیل شده اند بهره‌برداری خواهند شد.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، بذرپاش در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری احداث ۵۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن برای کارکنان قوه قضائیه گفت: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن به امضا رسید و در تلاش هستیم تا ۵۵ هزار واحد در همکاری با قوه قضائیه و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک‌های پارسیان و کارآفرین در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان فاقد مسکن احداث شود.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی و دیگر اعضای دولت، وظیفه تسهیل‌گری و کمک به آسان‌سازی مسکن دار شدن اقشار مختلف جامعه را که فاقد مسکن هستند برعهده دارند و در تحقق این مهم از همه امکانات خود استفاده خواهیم کرد.

بذرپاش تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در مناطقی که زمین دارد در تامین اراضی و در مناطقی که زمین ندارد از طریق مشارکتی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن کمک خواهد کرد.

وی گفت: از قوه قضائیه و سایر نهاد‌ها می‌خواهیم که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اراضی مازاد خود را به تولید مسکن تخصیص بدهند.

کشور باید کارگاه بزرگ مسکن سازی شود

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: حداکثر اختیارات به استان‌ها در طرح نهضت ملی مسکن داده می‌شود به شرطی که حداکثر ابتکارات نیز از سوی استان‌ها برای حل مشکلات بکار گرفته شود چرا که مشکل حل نشدنی نداریم.

بذرپاش همچنین بر رعایت الگوی ایرانی_ اسلامی در ساخت واحدهای مسکونی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید کشور را به یک کارگاه بزرگ ساخت مسکن تبدیل کنیم، افزود: باید امور مربوط به ساخت مسکن را یک امر واجب عینی برای خود بدانیم.

وزیر راه و شهرسازی مشارکت نهادها و بخش خصوصی را ضامن تحقق حداکثری این طرح ملی دانست و گفت: همه باید در این طرح مهم مشارکت داشته باشند و کسی کنار نایستد.

وی ادامه داد: بانک‌ها و نهادهای مالی نیز این طرح را از خود بدانند.

بذرپاش خطاب به مدیران استانی گفت: از ظرفیت همه بخش‌های عمومی و خصوصی در استان‌ها برای به اتمام رسیدن طرح‌های نهضت ملی مسکن استفاده کنید.

وزیر راه و شهرسازی بکار بستن ابتکار، داشتن انگیزه بالا، اعتقاد به توانستن و عزم ملی را لازمه تحقق این طرح بزرگ دانست.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.