سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث سه هزار واحد مسکونی برای محرومان آذربایجان شرقی

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سه هزار واحد مسکونی برای محرومان استان در قالب چهار تفاهمنامه از سوی بنیاد احداث شد.

آقای رادبه با اشاره به اینکه سه هزار واحد مسکونی به طور متوسط ۵۵ مترمربع است اظهار داشت: یک هزار و ۱۰۰ واحد از این مسکن‌ها برای مددجویان کمیته امداد ۶۰۰ واحد برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی و یک هزار و ۳۰۰ واحد هم برای سایر محرومان استان آذربایجان شرقی احداث شده است.

وی با بیان اینکه این بنیاد با امضای تفاهم نامه‌هایی با کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی و بنیاد مستضعفان استان چهار هزار و ۹۶۸ واحد مسکونی برای محرومان استان احداث می‌کند، افزود: برای این واحد‌ها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض اختصاص می‌یابد و بخشی از هزینه احداث این واحد‌ها آورده شخصی است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به امضای تفاهم نامه ۴۰ هزار واحدی ساخت مسکن بین بنیاد مسکن، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای مقاوم سازی مسکن روستاییان محروم، گفت: در مرحله اول این طرح سهم آذربایجان شرقی یک هزار واحد بود که ۴۰۰ واحد طی امسال در حال ساخت بوده و ۶۰۰ واحد هم سال آینده آغاز می‌شود.

آقای رادبه با اشاره به اینکه ۱۴۱ واحد از این مسکن‌ها تحویل مددجویان شده است، ادامه داد: اعطای تسهیلات مقاوم سازی، نقشه کشی، کارشناسی طرح و نظارت بر اجرای این طرح بر عهده بنیاد مسکن استان است.

وی با بیان اینکه ساخت ۵۸۹ واحد مسکن هم در قالب تفاهم نامه ۲۰ هزار واحدی بین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن به آذربایجان شرقی واگذار شده است، یادآوری کرد: پرونده همه این واحد‌ها تشکیل و به بانک‌ها معرفی شده اند و کار ساخت ۲۶۴ واحد از آن‌ها نیز به پایان رسیده است و متقاضیان در آن‌ها اسکان یافته اند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سهمیه این استان از تفاهم نامه ۱۰ هزار واحدی کمیته امداد ، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان ساخت ۳۷۹ واحد مسکونی بوده و برای ساخت این واحد‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اعطا می‌شود و تاکنون ۶۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

آقای رادبه افزود: بیشتر این واحد‌ها در شهرستان‌های کم برخوردار چاراویماق، ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هوراند ساخته می‌شود تا بخشی از محرومیت‌های این مناطق و عقب ماندگی‌ها در حوزه مقاوم سازی مسکن جبران شود.

وی یادآوری کرد: در قالب تفاهم نامه محرومین بین سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز از سال گذشته ساخت سه هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده که ۲ هزار و ۷۰۰ واحد از آن‌ها به بهره برداری رسیده و ۳۰۰ واحد هم در مراحل مختلف در حال اجراست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.