سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نانوا‌های گلستانی برای دوگانه سوز شدن تسهیلات می‌خواهند

نانوایی‌های استان گلستان برای دوگانه سوز شدن به تسهیلات حداقل ۳۰ میلیون تومانی احتیاج دارند، اما امسال هیچ نانوایی تسهیلات دریافت نکرده است.

با ورود سامانه سرد بارشی از هفته گذشته به استان و قطع سوآپ گازی ترکمنستان مشکل افت گاز در بخش‌های مختلف گریبان بخش‌های مختلف را در استان گرفت.

نانوایی‌های استان گلستان یکی از بخش‌هایی بود که به دلیل تامین گاز خانگی، شرکت گاز استان اقدام به قطع گاز این واحد‌ها کرد و مشکلات زیادی را برای نانوایی‌های تک سوخت و مردم ایجاد شد.

با این اقدام صف‌های طویلی برای تهیه نان در شهر گرگان ایجاد شد که این امر گلایه شهروندان را به همراه داشت.

مقیمی رییس اتحادیه صنف خبازان گلستان در این باره به رادیو گلستان گفت: در سطح استان ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی وجود دارد که از این تعداد حدود هزار و ۲۰۰ نانوایی دوگانه سوز هستند.

او افزود: به صورت میانگین تجهیز هر نانوایی به سوخت دوم حدود سی میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، اما امسال هیچ کدام از نانوایی‌های استان تسهیلاتی در این باره دریافت نکرده اند.

به گفته رییس اتحادیه صنف خبازان گلستان هزینه دوگانه سوز کردن حداقل ۴۰۰ نانوایی در استان حدود ۱۲ میلیارد تومان است.

مقیمی ادامه داد: گردش مالی خبازان استان در بانک سپه ماهانه حدود صد میلیارد تومان است و انتظار می‌رود این بانک این تسهیلات را با بهره حداقل به خبازان پرداخت کند.

یازرلو دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان و مدیر شعب بانک سپه در استان در این باره گفت: در آسیب شناسی انجام شده مشخص شده بسیاری از نانوایی‌های استان تسهیلات دوگانه سوز دریافت کرده اند و سوخت جایگزین هم دریافت می‌کنند، اما اقدام به دوگانه سوز کردن تجهیزات خود نکرده اند.

او افزود: استاندار گلستان از آبان ماه امسال پیگیر دریافت تسهیلات در این بخش است و با توجه به بسته شدن اعتبار بانک‌ها در بخش تسهیلات فعلا امکان پذیر نیست مگر اینکه به صورت تکلیفی این دستور برای بانک‌ها صادر شود.

یازرلو ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی که در آن قرار داریم تلاش می‌شود برای نانوایی‌هایی که تاکنون تسهیلاتی در این زمینه دریافت نکرده اند مجوز پرداخت تسهیلات به صورت موردی از تهران دریافت شود.

سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این باره گفت: پرداخت مبلغ ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای بانک‌ها در شرایط بحرانی این چنین رقم زیادی نیست و پیشنهاد می‌شود هر کدام از بانک‌های استان مبلغ تسهیلات یک‌میلیارد را بر عهده بگیرند.

او افزود: برای رفع این مشکل هم بهتر است اتحادیه خبازان اسامی نانوا‌ها را در اختیار بانک قرار دهد و وظیفه نظارت را بر عهده گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.