سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه تسهیلات احداث و توسعه کشت گلخانه‌ای به کشاورزان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: کشاورزان می‌توانند تسهیلات بانکی معادل ۸۰ درصد هزینه احداث و توسعه گلخانه دریافت کنند.

علی‌اصغر زارع مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در حال حاضر به منظور احداث و توسعه کشت گلخانه ای، کشاورزان می‌توانند تسهیلات بانکی با مبلغی معادل ۸۰ درصد مبلغ طرح خود و با سود ۱۴ و ۱۲ درصد (مناطق برخوردار و کم برخوردار) و مدت بازپرداخت ۷ ساله دریافت کنند.

علی‌اصغر زارعی با اشاره به مزیت‌های گلخانه، افزود: در یک واحد یک هکتاری گلخانه‌ای ۱۵ برابر سطح بیرون، محصول برداشت می‌شود و این در حالیست که تنها یک دهم آب مصرفی فضای بیرون در گلخانه مصرف می‌شود. گلخانه همچنین یک شغل دائمی است و هر هکتار گلخانه ۱۲ نفر شغل مستقیم و ۶ نفر غیرمستقیم همراه دارد.

زارعی با بیان این که از مجموع گلخانه‌های استان مرکزی ۱۷۵ واحد از سوخت مایع و ۱۴۰۰ واحد از سوخت گاز استفاده می‌کنند، ادامه داد: از مجموع ۱۵۷۵ واحد گلخانه‌ای فعال در سطح استان ۱۴۰۰ واحد گازسوز هستند و دیگر واحدها از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند.

او افزود: از همه گلخانه داران درخواست شده یک سوخت مایع به عنوان سوخت رزرو برای خود لحاظ کنند و طی مکاتبه‌ با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در راستای دریافت سوخت مایع نیز صحبت و هماهنگی در حال انجام است تا در صورت ضرورت، گلخانه داران بتوانند از سوخت مایع نیز استفاده کنند.

گفتنی است ۵۴۰ هکتار از فضای گلخانه‌ای استان مرکزی زیر کشت گل و گیاهان زینتی و ۲۰۳ هکتار هم به کشت سبزی و صیفی اختصاص دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.