در جلسه بررسی مشکلات گلخانه داران شهرستان خمین، گلخانه داران وثیقه‌های سنگین بانکی را یکی از مشکلات عنوان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک -  جلسه بررسی مشکلات گلخانه داران شهرستان خمین با حضور صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در فرمانداری این شهر برگزار شد

در این جلسه گلخانه داران وثیقه‌های سنگین بانکی و پایین بودن مبلغ تسهیلات اعطایی بانک‌ها را از مشکلات صنف خود عنوان کردند.

در این جلسه همچنین در خصوص مسائل و مشکلات گلخانه داران از جمله مشکلات بیمه گلکاران، تامین گاز گلخانه‌ها، مشکلات گلکاران با نظام مهندسی در خصوص پروانه‌های بهره برداری و میزان سطح زیر کشت گلخانه بحث و گفت و گو شد.

تعیین تکلیف آب مورد نیاز شهرک گل و گیاه خمین، ایجاد ایستگاه گاز در روستای شهابیه جهت رفاه حال گلکاران این روستا هم از دیگر مسائلی بود که در این جلسه پیرامون آن‌ها بحث و تبادل نظر شد.

به گفته طهرانی فرماندار خمین در پی شیوع ویروس کرونا و رکود بازار در کشور، تعداد زیادی از گلخانه داران شهرستان خمین که در زمینه پرورش گل‌های شاخه بریده از جمله لیلیوم، گلایول، شب بو، داودی فعالیت دارند متحمل ضرر‌های سنگینی شدند.

گلکاران ۶ تا ۷ ماه هزینه سنگینی، چون نگهداری، کارگر و هزینه‌های جانبی را متحمل می‌شوند تا گل را برای شب عید به بازار برسانند، اما با شیوع کرونا و تعطیلی بازار، گلی که باید در بازار به فروش می‌رسید در داخل گلخانه‌ها از بین رفت و خسارت سنگینی را به بخش گل و گیاه در حوزه اقتصادی وارد کرد.

آسیب‌های بیماری کرونا، تولید مازاد محصول در برخی نقاط کشور، به هم خوردن عرضه و تقاضای بازار و همچنین واردات بی رویه پیاز گل از خارج به داخل کشور و از بین رفتن بذر مرغوب، مشکلات نقدینگی، مشکلات گاز و برق ... از جمله مسائلی است که گلکاران با آن درگیرند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.