سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در طرح جهاد آبرسانی؛

آب ۱۱۰ روستای دارای تنش تأمین می شود

آبرسانی به ۱۱۰ روستای خراسان جنوبی با اولویت روستا‌های دارای تنش آبی در مرحله اول طرح جهاد آبرسانی انجام می شود تا این مناطق از شبکه آب پایدار برخوردار شوند.

امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به اجرای طرح جهاد آبرسانی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه در استان اشاره کرد و گفت: در این طرح در مرحله اول آبرسانی به ۱۱۰ روستا با اولویت روستاهای دارای تنش آبی انجام می‌شود تا این مناطق از شبکه آب پایدار برخوردار شوند.

او افزود: قبل از تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب خدمات حوزه آب شرب به صورت متفرقه و بدون استاندارد‌های مشخص انجام می‌شد به گونه‌ای که در برخی از شهر‌ها از سوی شهرداری‌ها و در برخی از شهر‌ها از سوی آب منطقه‌ای صورت می‌گرفت.

امامی از اجرای هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در سطح استان بعد از تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب خبر داد و بیان کرد: برای تأمین آب پایدار شهر‌های استان برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدتی تدوین شده که با همکاری آب منطقه‌ای در حال اجراست و در این زمینه برای تأمین آب شهر طبس دو طرح اضطراری را تعریف کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون ۶ چاه حفاری شده تا در تابستان بتوانیم تأمین آب طبس را بدون سد نهرین نیز مدیریت کنیم.

او به اقدامات این مجموعه در حوزه فاضلاب اشاره کرد و گفت: ۳۸ درصد از مشترکین تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند و با تکمیل شبکه فاضلاب قاین و فردوس طی دو سال آینده به ۵۰ درصد می‌رسد.

امامی از آغاز به ساخت ۲۰ مخزن در شهر‌های استان خبر داد و عنوان کرد: این اقدامات در جهت رسیدن سرانه مخزن استان به سرانه استاندارد ملی انجام شده است که از طرح های مذکور مخزن خوسف و ارسک تا پایان سال بهره برداری می‌شود و مخزن اسدیه و ماژان نزدیک به تکمیل بوده و خطوط انتقال آن در حال تکمیل است.

برچسب ها: آبرسانی ، تأمین آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.