سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امنیت بدون توسعه اقتصادی و فرهنگی محقق نمی‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امنیت بدون توسعه اقتصادی و فرهنگی اتفاق نخواهد افتاد و این‌ها مکمل هم هستند، بنابراین نباید از هیچ یک از این مولفه‌ها غافل شویم.

 محمد کرمی در سفر به شهرستان چابهار در نشست شورای اداری شهرستان‌های جنوب استان که با حضور علما، معتمدین و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: نگاه توحیدی به این معنی است که در هر موقعیتی قرار داریم، چه مسئول و چه غیرمسئول باید به وظایف خود به درستی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه همه در محضر خدا هستیم و او شاهد و ناظر بر همه امور است، تصریح کرد: وقتی با نگاه توحیدی خدمت می‌کنیم دیگر منافع شخصی برای ما اهمیتی ندارد و آن‌ چه مهم است رضای الهی خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هر 3 ماه یک‌ بار مدیران را ارزیابی خواهیم کرد و قاطعانه تصمیم می‌گیریم و با کسی تعارف نداریم.

کرمی اذعان کرد: بدترین آفت برای یک مجموعه روزمرگی بوده و اگر مجموعه‌ای یا سازمانی دچار روزمرگی شد حتما محکوم به شکست است.

وی افزود: سواحل مکران ظرفیت‌های زیادی دارد و شامل مناطق مختلفی می‌شود و زمانی‌که نام از توسعه سواحل مکران می‌بریم، به معنی توسعه همه این مناطق است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: همه مسئولان باید با هم تلاش کنیم و نگاه توحیدی به معنی تلاش همگان در کنار هم است بنابراین اصلاً اجازه نمی‌دهیم ظرفیت‌ها و استعدادهای بیشمار استان قربانی بخشی نگری شود.

وی تاکید کرد: اختلاف برای هر مجموعه‌ای به مثابه سم کشنده است و باعث کندی پیشرفت و عدم توسعه می‌شود و این امر اصلاً با آموزه‌های دینی همخوانی ندارد.

کرمی ادامه داد: اگر در یک مجموعه‌ای اختلاف ایجاد شود آسیب آن را مردم می‌بینند پس نباید اجازه دهیم مردم آسیب ببینند و در کار آنان خللی ایجاد شود. ما باید به سراغ مردم برویم و مشکلات آن‌ها را جویا شویم و کار آن‌ها را به سرعت انجام دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: روند توزیع آرد نانوایی‌ها و چگونگی توزیع نان بین مردم باید کنترل شود و آردی که جهت پخت نان برای مردم است، نباید جای دیگری مصرف شود، لذا نظارت و کنترل همگانی ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: اقتصاد باید مردمی شود و لازمه این کار جذب سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی به استان است.

کرمی اذعان کرد: استان سیستان‌ و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی دارد، بنابراین کار کنید چرا که خود خداوند متعال به کار، تلاش و کوشش پاسخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: دانشگاه باید پشتوانه علمی همه پروژه‌ها و کارها باشد، بنابراین از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنید، زیرا هر مجموعه‌ای اگر از پژوهش دور بماند، موفق نخواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در کار خود نوآوری و خلاقیت داشته باشید و از دانشگاه‌ها به عنوان مرجع علمی و تخصصی استفاده کنید.

کرمی تاکید کرد: این استان ظرفیت‌های فراونی چه در مرز و چه در عرصه کشاورزی و معدنی دارد، لذا ضرورت دارد با استفاده از همه امکانات این ظرفیت‌ها فعال شود.

وی ادامه داد: اگر اراده‌های ما قوی باشد می‌توانیم استانی در تراز انقلاب اسلامی بسازیم، بنابراین اراده‌ها را تقویت کنید و از هیچ قدرتی واهمه نداشته باشید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.