سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در خاش

با افتتاح ۱۵ غرفه در بخش های گلدوزی، حصیر بافی، سوزن دوزی، ترشیجات و میوه و تره بار به همت بسیج سازندگی در خاش ۱۷۵ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

 سردار آبسالان جانشین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان  گفت: ایجاد اشتغال بویژه برای زنان سرپرست خانوار یکی از اولویت های ما در سپاه است.

وی افزود: ما همواره ظرفیت های بسیار خوبی در استان داریم و با استفاده از این ظرفیت ها میتوانیم اشتغال پایداری ایجاد کنیم.

حصیر بافی در منطقه ایرندگان خاش به دلیل تعدد نخلستان ها و هنر این کار که به صورت موروثی در دست زنان و دختران این منطقه است؛ یکی از این ظرفیت هاست.

ابسالان افزود: هنر سوزن دوزی، گلدوزی و چادر بافی نیز از دیگر هنرهایی است که دختران و زنان بلوچ از کودکی با آن آشنا هستند.

جانشین سپاه سلمان استان ادامه داد: کشت محصولات سالم و ارگانیک به واسطه این که خاش قطب کشاورزی است از دیگر ظرفیت ها در این شهرستان است تا علاوه بر کشت و کار محصولات، با فراوری این محصولات می توان اشتغال و ارزش افزوده را در این شهرستان شاهد بود.

وی افزود: در راستای اقتصادمقاومتی ۱۵ غرفه محصولات این شهرستان در خاش افتتاح تا تولید کنندگان به صورت مستقیم با مصرف کننده در ارتباط باشد و علاوه بر شناسایی بهتر بازار و سلیقه مشتریان، با حذف واسطه و دلال ها ، محصولات را با قیمت کمتر در اختیار مصرف کننده قرار دهیم.

وی گفت: در هر غرفه ۲ نفر حضور فیزیکی دارند و بیش از ۱۰ نفر در منازل کارها را تولید و در این غرفه ها به فروش میرسانند.

ابسالان تاکید کرد: شناخت بهتر سلیقه مصرف کننده و استفاده از مواد اولیه باکیفیت نیز باعث استقبال بیشتر از انتظار مشتریان از این غرفه ها شده است‌.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.