سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزاقستان در بخش گسترش خدمات مخابراتی در افغانستان همکاری می‌کند

سفیر قزاقستان گفت شرکت های مخابراتی این کشور به بخش مخابرات افغانستان کمک می‌کند.

سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی طالبان در دیدار با سفیر قزاقستان در کابل، روی همکاری دو کشور در بخش گسترش خدمات مخابراتی، ظرفیت سازی و حل مشکلات اینترنت در افغانستان گفتگو کردند.

دفتر مطبوعاتی وزارت مخابرات و تکنولوژی طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفت که مولوی نجیب الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی با بختیار سرسینبای، سفیر قزاقستان در کابل، دیدار کرده است؛ در این دیدار روی گسترش خدمات مخابراتی در افغانستان، افزایش ظرفیت مهندسان افغانستانی و حل مشکلات اینترنت گفتگو شد.

سفیر قزاقستان گفت: شرکت های مخابراتی معتبر کشورش را تشویق خواهند کرد تا به بخش مخابرات در افغانستان کمک کنند و تجارب شان را به افغانستان انتقال دهند.

مولوی نجیب الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی نیز شرایط فعلی افغانستان و موقعیت راهبردی این کشور، برای کشورهای منطقه و به ویژه آسیای مرکزی و جنوب آسیا از نظر ترانزیت اینترنتی را مهم خوانده و گفت که قزاقستان می تواند از این موقعیت افغانستان استفاده کند.

علی احمد سمند، رئيس افغان تلی کام نیز از سفیر قزاقستان خواست تا چند مهندس افغانستانی را آموزش داده و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهند.

این درحالی است که مردم افغانستان از بالا بودن قیمت اینترنت و کیفیت پایین آن شکایت دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.