سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص بیش از هزار هکتار از اراضی ملی قزوین برای طرح‌های بزرگ اقتصادی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: هزار و ۱۷۷ هکتار از اراضی ملی قزوین برای طرح‌های بزرگ اقتصادی اختصاص یافت.

محسن قاسم زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: هزار و ۱۷۷ هکتار از اراضی ملی استان برای اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی شامل منطقه ویژه اقتصادی تاکستان و شهرک انرژی اختصاص یافت.

قاسم زاده افزود: از این میزان ۴۲۷ هکتار مربوط به منطقه ویژه اقتصادی تاکستان و همچنین ۷۵۰ هکتار نیز برای اجرای نخستین شهرک انرژی کشور در استان قزوین اختصاص یافته که در فاز اول ۱۰۰ هکتار آن عملیاتی می‌شود.

این مسئول گفت: اختصاص اراضی ملی به طرح‌های اقتصادی با هدف کمک به پیشبرد اهداف اقتصادی و توسعه‌ای کشور و استان، جذب سرمایه گذاران و اشتغالزایی برای جوانان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در کنار اختصاص اراضی ملی برای اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی اختصاص زمین برای اجرای طرح‌های خدماتی و عام المنفعه نیز در دستور کار قرار دارد و در همین ارتباط ۲۹۶ هکتار زمین برای انتقال مشاغل مزاحم و ساخت آرامستان جدید و کارخانه آسفالت واگذار شده است.

قاسم زاده در ادامه گفت: طی سال‌های اخیر همچنین ۳۵۰ هکتار از اراضی ملی این استان برای اجرای شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان اختصاص یافته بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر اطلاعات ۹۵ درصد اراضی ملی استان قزوین در سامانه سادا ثبت و ضبط شده که از مزایای آن ارایه داده و مشخصات در مورد جزییات و کاربری‌های این اراضی به دستگاه‌های ذیربط است.

استان قزوین دارای ۸۶۱ هزار و ۸۸۷ هکتار مرتع، ۱۹هزار هکتار جنگل و ۴۴ هزار هکتار بیابان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.