سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقتصاد دیجیتال؛ ۶ درصد اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح اقتصادی روستای «نوفن» صندوق کارآفرینی و امید، در راستای ورود تکنولوژی و فناوری به تولیدات روستایی، گفت : اقتصاد دیجیتال؛ ۶ درصد اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهد که این میزان در استان کرمانشاه خیلی کمتر است.

وحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به کسب و کار‌هایی روستایی که با حضور "محمدصادق حسنی " مدیرکل توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید در استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ یکی از مهمترین مشکلات کشور در همه بخش‌ها اقتصادی را عدم بهره وری دانست و گفت : برای افزایش بهره وری در اقتصاد باید استفاده از فناوری و تکنولوژی به بخش‌های اقتصادی را وارد کنیم.

وی یکی از عوامل عدم بهره وری در کشور و استان را مدیریت سنتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در همه جا برای ورود تکنولوژی و فناوری و بکارگیری روش‌های نوین از سطح ادارات گرفته تا روستا‌ها یک مقاومتی وجود دارد، به همین خاطر برای اجرای طرح نوفن (ورود شرکت‌های دانش بنیان و فناوری به تولیدات روستایی) به روستاها، اساسی‌ترین کار باید آموزش و فرهنگ سازی باشد.

محمدی هدف اصلی از اجرای طرح روستای نوفن را افزایش بهره وری تولیدات روستایی اعلام کرد و بیان داشت: ذات روستا با تولید محصولات عجین است و ما در اینجا مشکل بهره وری داریم، بنابراین هدف مهم در این طرح افزایش بهره وری در تولیدات روستایی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزایش بهره وری در تولیدات روستایی را موجب درآمد کافی برای آن‌ها دانست و اظهار داشت: اگر روستاییان از درآمد خوب در روستا‌ها برخورد دار باشند برای یافتن کار به محلات حاشیه نشین شهر‌ها پناه نمی‌برند و مشکلات حاشیه نشینی در شهر‌ها بوجود نمی‌آید.

محمدی از پرداخت ۷۰ درصد تسهیلات روستایی و عشایری به دام سبک و سنگین توسط صندوق کارآفرینی امید انتقاد کرد و گفت: همه می‌دانیم این پرداخت تسهیلات موجب ایجاد شغل در استان نشده و افراد با آغول عوض کردن دام ها، وام دریافت کردند وگرنه با خشکسالی و گرانی علوفه و نهاده‌های دامی، اصلا درآمد زایی اتفاق نیفتاده است.

وی خواستار تشکیل یک تعاونی دامپروری به جای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به تک تک افراد شد تا در همه چیز از اشتغال گرفته تا درآمد و تولید آن قابل رصد باشد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.