سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انتشار ۳۸ درصد از آلودگی هوا توسط ناوگان فرسوده/ خودرو‌های فرسوده بیش آلاینده هستند

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران گفت: یکی از اولویت‌های مهم برای کاهش آلودگی هوا اسقاط وسایل نقلیه فرسوده است.

محمد مهدی میرزایی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اسقاط خودروهای فرسوده اظهار کرد: ما ناوگان سواری‌های شخصی تاکسی، وانت را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که از نظر تعداد حدود ۷ درصد سهم دارند، اما سهم انتشار این وسایل نقلیه در آلودگی هوا ۳۸ درصد است.

وی ادامه داد: این درصد نشان می‌دهد که خودرو‌های فرسوده چقدر بیش آلاینده هستند و مقدار زیادی آلودگی تولید می‌کنند و لازم است چنین موضوعی مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران یادآور شد: مطالعاتی که در شرکت کنترل کیفیت هوا داشتیم نشان داد که یک سواری فرسوده  کاربراتوری نسبت به مشابه یورو ۴ و یورو ۵ خودش، ۲۶ برابربیشتر آلایندگی تولید می‌کند.

میرزایی قمی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم برای کاهش آلودگی هوا اسقاط وسایل نقلیه فرسوده است  یعنی خودرویی به مراکز اسقاط برود و کاملا از چرخه ناوگان حمل و نقل خارج شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
مسلم
۲۱:۴۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
سلام
دروغ گو نه شاخ در میاره نه دم
چندین ساله دارن همینجوری به مردم دروغ میگن
تنها چیزی که براشون مهم نیست سلامت مردمه
مجرد با ۳۰ سال سن و بیکار
۱۵:۰۰ ۲۱ دی ۱۴۰۱
من ماشین میخام به مسئولین بگید کمک کنند وام ۲۰۰ میلیون بدن ماشین بگیرم ما که نمیتونیم ازدواج کنیم حداقل یه ماشین داشته باشیم ناکام از دنیا نریم
ناشناس
۰۶:۵۹ ۲۱ دی ۱۴۰۱
پنجره های همه خونه ها باید دو جداره بشه تا مصرف سوخت و آلودگی کم بشه
جلیل
۱۷:۲۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سلام
موتور ها بیشترین سهم رو در آلودگی هوا دارن
مخصوصا موتورهای تهران که هوای بازار تهران را مسموم کرده اند
لطفا رسیدگی کنید ممنون
Bakhtiyari
۱۶:۱۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
برای داشتن هوایی پاک و کنترل هر چه بیشتر تب بازار و خودرودار شدن همه خانوارهای ایران عزیز ،واردات خودرو باید ملیونی شود و نباید تنها محدود به واردات چند هزار دستگاه شود مخصوصا خودروهای برقی و پاک و گازی و پایه گازسوز پس راهکار هم تولید و هم واردات ملیونی است
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خودروی نویی که به جای ۵ لیتر ۱۰ لیتر میسوزونه نیز دست کمی از خودروی فرسوده در تولید الایندگی نداره . اون وقت ما فقط خودروهای فرسوده را اسقاط می کنیم. اگه محیط زیست و پلیس نقش فعال تری داشتند شاید وضعیت هوای کلان شهرها الان این نبود. مثلا به ماشین هایی که بالای ۵ لیتر می سوزونن اجازه تردد در کلان شهرها ندهند.
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
فقط زمستون ها یادتون میوفته باید خودروهای فرسوده رو اسقاط کنید.
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
حالا که میدانید خودروها بر آلودگی هوای شهرها چقدر تاثیر دارند چرا واردات خودروهای کم مصرف و برقی و پایه گازسوز و تولید و واردات میلیونی را با شتاب و سرعت انجام نمیدهید؟
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
من یه سمند مدل ۸۹ دارم کاتالیزورشم درآوردم قیمتش خیلی بالا بود تخلیه کرد و بست
ماشینمم ۴ بار تا حالا تعمیر کردم انقدرم ماشین ثبت نام کردم به نام زنم در نیومد به نام خودمم که میگن سند بنام نباید باشه
ای خدااااا اگه دردم یکی بودی چه بودی
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
پس کارخانه ها و صنایع بزرگ هیچ آلودگی ندارن همش افتاد گردن خودروهای فرسوده
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
نیروگاهها و صنایع داخل شهرها و نزدیک شهرها هم هستند عزیز و نازنین
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱
دقیقا، مقصر همه آلوگی ها خودرو فرسوده است، مازوت سوزی کارخانه ها نیست
بختیاری
۱۶:۲۳ ۲۰ دی ۱۴۰۱
مازوت سوزی صنایع و صنایع شهری هم هست صنایعی که اصلا نباید در شهرها باشند و یا شهرها انچنان توسعه پیدا کردند که کارخانجات درون شهرها افتادند همانند اهواز و یا اصفهان و غیره البته ضعف در مدیریت سابق در نزدیکی صنایع به شهرها بود
حداقل صنایع باید پنجاه کیلومتر با شهرها فاصله داشته باشند مخصوصا صنایع سنگین و بزرگ و شهرکهای صنعتی
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
چرا با این آمار کاملا غلط ذهن مردم رو به بازی میگیرین؟؟؟
اکثر خودرو های تولید امروز شما آلاینده بحساب میان
یا همین خودروهای سمند 405 پارس پراید و تیبا و ... که طی همین 10 سال گذشته وارد بازار شده ... اینا که دیگه فرسوده نیستن
ایراد جای دیگه هست
باید واردات خودرو به معنی واقعی آزاد باشه حتی اگر بخواد با تائید دولت باشه .
نه اینکه چند مدل خودرو مجوز واردات بگیرن باز کلی مردم رو بازی بدن و معطل کنن و همین خودرو سازها بخوان اونا رو وارد یا مونتاژ کنن
وقتی پای وارد کننده و خودرو ساز وسط باشه این جوری میشه که خودروی 700-800 میلیونی قیمتش میشه 1.400
بورس رو هم که آوردن وسط فقط قیمت خودرو رو افزایش داد
فلفل
۱۱:۵۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
به همین دلیل است که قیمت خودرو را طی دو ماه سی الی پنجاه درصد افزایش دادند!جهت سهولت جایگزینی خودروهای فرسوده!
جهت مراعات حال مستضعفین که اینها هستند که خودروی فرسوده دارند! آقازاده ها که لکسوس و تویوتا و بنز و بی ام و و .... سوارند!
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
باید ۵۰ درصد واردات خودرو کم مصرف باشه!
بیشتر خودرو های داخلی سر هم بندی میشه!
بعد خودرو ساز ها باید با کمپانی ها شراکتی کار کنند
ولی تحریم هستیم!
بعد به ازای هر خودرو باید یک خودرو فرسوده تحویل بدیم و به ازای هر خودرو داخلی یک خودرو خارجی وارد شه با تعرفه بالا
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
به ازای هر خودرو جدید باید یک خودرو فرسوده تحویل داده شه!
بعد برای خرید هر خودرو باید هزار دلار به حساب حمل و نقل همگانی شهر ریخته شه!
این جوری پنج ساله خودرو های فرسوده پنج سال جمع میشن و هر شهر بودجه حمل و نقل همگانی بیشتری داره!
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
پنج ساله برای چهل ملیون خودرو باید سالی سه ملیون خودرو وارد بشه آیا اینگونه هست ؟!پس نیست پس ای طرحها فقط به ضرر مردمن
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سیاست غلط ممنوع شدن واردات خودرو نتیجه اش میشود این که مردم هم از هوای الوده رنج ببرن و هم از ماشین در شان خود محروم باشن ونتیجه نهایی هم زالو شدن خودروسازان را در پی داشت
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
من یادم نمیره اوایل جنگ بود ،شهر تهران کوچک بود و سرویس های ایاب و ذهاب اون موقع کفاف حمل ونقل عمومی رامیداد ،ویادم نمیره برای اولین بار آسمان آبی تهران را که بیشتر مردم بدلیل کوپنی شدن بنزین از سرویس عمومی استفاده کردن دیدم.درحال حاضر با این قبمت خودرو صاحبان خودروهای فرسوده از رده خارج کردن انها خودداری میکنن،خیلی از مواقع دیدم خودرویی دودزایی میکنه اصلا صاحبش ککش هم نمیگزه تو حیابون تردد میکنه و متاسفانه از دید پلیس هم پنهان هستن یا عکس العملی نشون نمیدن
بختیاری
۱۱:۵۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
تهران باید طولی و به صورت ویلایی و با ویلاسازی رشد کنه نه با عمودی سازی و کندو سازی .هر مشکلی راهکاری داره راهکار تهران رشد به اطراف و ویلاستزی است و خودروهای برقی و گازی
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
از برقی کردن خودروهای فرسوده حمایت کنید
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خودروهای پایه گاز سوز و قطبهای فراوان خودروسازی گازی و برقی میبایست ساخته شوند هوای پاک همت میخواهد
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خودروهای پایه گاز سوز و قطبهای فراوان خودروسازی گازی و برقی میبایست ساخته شوند هوای پاک همت میخواهد
بختیاری
۱۰:۲۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
اگر چهل میلیون خودرو در کشور داشته باشیم و طبق استانداردهای جهانی اگر هر پنج سال با ده سال باید خودروها از رده خارج شوند
باید سالانه میلیونها خودرو وارد کرد علاوه بر تولید داخلی آیا این را وزیر صمت و جاده مخصوصی ها میفهمند ؟!؟!
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
واردات خودرو باید بصورت میلیونی باشد و نه چند هزار دستگاه
#واردات ملیونی خودرو
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
دولت باید واردات خودرو را منوط به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده موجود در جامعه می کرد. دولت دست بازرگانها را در واردات خودرو با کیفیت باز کند به شرطی که در مقابل هر خودرو وارداتی بازرگان یک خودرو فرسوده را از جامعه حذف کند.
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل بخاطر نوع تکنولوژی و ساختار فنی قدیمی، از خودروهای فرسوده اروپایی و ژاپنی، مصرف و آلایندگی خیلی بیشتری دارن. این هم اسراف منابع رو در پی داره، هم مصرف زیاد سوخت، هم آلودگی بیش و بیشتر. اما به اسم حمایت از تولید داخلی، که بجای خودش درست و ضروری هست، دولت تیشه به ریشه ی آینده بلندمدت کشور میزنه!
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
همه ماشینها رو نابود کنید وماشین برقی وارد کنید آلودگی ازبین می رود کار خونه های دود زا ونیروگاه ها رو چکار میشه کرد راهکار بدهید
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
کارخانه ها و نیروگاهها هم باید بروز شوند و گازسوز
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۰ دی ۱۴۰۱
راهکار حرکت به سمت برقی شدن و گازی شدن با همکاری وزارتخانه های نفت و گاز و نیرو و وزارتخانه های مسول آلودگی و رفع آلودگی و همکاری همه و همه با وزارت علوم و دانشگاهیان و نخبگان است و تا انموقع سوخت دیزل و بنزین هم باید فعلا باشند تا دانش و فناوری در زمینه برقی ها به بلوغ کامل برسد
نصیر
۰۸:۳۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سلام.سران قوا واردات میلیونی خودروی کم مصرف1700cc را برای عموم مردم ایران و بدون تعرفه گمرکی را آزاد کنید تا انحصار و احتکار و گرانفروشی دههابرابری داخلی شکسته شود،این کار سبب رضایت مردم از دولت و کاهش محسوس الودگی هوا و کاهش شدید مصرف بنزین می شود،مردم نیز کمی امنیت جانی و مالی خواهند داشت.
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
باشه چشم
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
ورادات باید میلیونی باشد نه فقط چند هزار دستگاه
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خودرو دود میکنه چرا کلش راپرس میکنن؟؟چرا موتور تعویض نمیشه؟؟؟
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سال های قبل که بخاطر کرونا خیابونها خلوت بود چرا الودگی داشتیم ؟؟
یاور
۰۸:۰۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
وقتی اجازه وارد کردن خودروهای کم مصرف نمیدهند وضع از این بهتر نخواهد شد
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
پس آلودگی کار ماشین های فرسوده س من همش فکر میکردم مردم اسپند دود می‌کنند اینجور میشه
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
نه مال دود سیگاره و دود کباب
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
حودرو های نو هم فرسوده هستند چون تکنولوژی ۴۰ سال پیش را دارند
محمد
۱۳:۰۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
همه بلاها ی که سر این کشور میاره. این خودروسازها. هستند. آشغال سازا بگیم بهتره. مسئولین که زورشون نمیرسه به این آشغال سازا. اگر این دوتا کارخانه تعطیل کنن و ارادت خودرو آزاد کننن. اون موقع آلودگی کم میشه. بنزین صرفه جویی میشه کشته ها کم تر میشه. وووووو