سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار سطح نارنجی برای تشدید فعالیت سامانه بارشی صادر شد

کبری رفیعی گفت : امشب و فردا  سامانه جوی با بارش‌های شدید در برخی استان ها فعال است.

خانم کبری رفیعی گفت: هشدار سطح نارنجی برای تشدید فعالیت سامانه بارشی صادر شده و امشب و فردا  سامانه جوی با بارش‌های شدید در برخی استان ها فعال است به نحوی که اثرات مخاطره آمیزی در پی دارد.

به گفته کارشناس هواشناسی،  برخی مخاطراتی که این سامانه در پی دارد شامل بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش دما است که منطقه اثر آن برای دوشنبه استان های بوشهر، خوزستان، جنوب كهگیلویه و بویراحمد، سواحل استانهای گیلان و مازندران و سه شنبه استان های بوشهر و جنوب و فارس خواهد بود. 

 او می گوید: همچنین فعالیت سامانه اثرات مخاطره آمیزی مانند آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت های عمرانی، جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه، تاخیر و احتمال لغو پروازها و خسارت به صنعت کشاورزی در پی دارد.

او گفت: توصیه می شود از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ ها و فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو پرهیز شود. همچنین پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری و دهانه پل‌ها در دستور کار باشد.انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌‌‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها و جلوگیری از ورود آب گل آلود به استخرها از توصیه های دیگر سازمان هواشناسی به نهادهای امدادی و مردم است.

 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.