سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز اولین همایش منطقه‌ای تبیین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مشهد

اولین همایش منطقه‌ای تبیین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از امروز به مدت دو روز در مشهد برگزار می شود.

 این همایش با حضور کمیسیون‌های برنامه ریزی قاچاق کالا و ارزِ ۵ استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و گلستان، سیستان و بلوچستان و سمنان به مدت دو روز برگزارمیشود.

پرهام فر مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در این مراسم با انتقاد از سرنوشت نامعلوم سامانه‌های مبارزه با قاچاق گفت: از مجموع ۲۱ سامانه اصلی و فرعی تعریف شده در این قانون در هشت سال گذشته، فقط وضعیت ۱۷ سامانه در دسترس است که براساس آن ۴ سامانه پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد داشته اند.

او افزود: هدف اصلی راه اندازی سامانه در حوزه‌های تجارت داخلی و یا خارجی همچنین حمل و نقل و نگهداری کالا دست یابی به یک بانک اطلاعات جامع و هوشمندانه در مبارزه با قاچاق کالا است.

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور ادامه داد: موضوع قاچاق یک معلول اقتصادی است و در این بین افراد سودجو و قاچاقچیان در یک فضای غیرشفاف کالا‌ها را وارد کشور می‌کنند و یا باعث فرار مالیاتی می‌شوند.

سودجویان کالا‌های قاچاق را از طریق فضای مجازی توزیع می‌کنند.

 مدنی مدیر کل تعزیرات خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز به عنوان یک ناهنجاری اقتصادی سیال و متغیر، مستلزم رصد و پایش مستمر برنامه‌های اجرایی و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی متناسب با آخرین وضعیت گردش و ارز است.

او افزود: بر اساس رصد و آسیب‌شناسی اجرای برنامه‌های ابلاغی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و افزایش ریسک فعل قاچاق در فضای حقیقی، به محدودیت فعالیت عاملان قاچاق در این فضا منجر نشده است و سودجویان اقدام به انتقال کالا‌های قاچاق به انبار‌ها و توزیع آن از طریق فضای مجازی می‌کنند.

حمایت از تولید ملی با حمایت از مرزنشینان در هم تنیده است

طباطبائی معاون سیاسی استاندار‌ی خراسان رضوی نیز گفت: برای تولید بهینه و رقابت سالم در حوزه‌ی تولید ملی باید جلوی قاچاق گرفته شود.

او افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید وضعیت مرزنشینان ارتقا یابد و در این مناطق اقدامات گسترده‌ای همچون اشتغال زایی صورت پذیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: حمایت از تولید ملی و وطنی با حمایت از مرزنشینان در هم تنیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.