سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح تفصیلی شهر بجنورد ابلاغ شد

شهردار بجنورد از ابلاغ رسمی طرح تفصیلی شهر بجنورد خبر داد.

 حمیدی گفت: در ضوابط ابلاغی جدید مزایایی از جمله مباحث معلولین، یکپارچه سازی خدمات تفصیلی در سطح شهر و رفع مغایرت محله‌های مختلف در نظرگرفته شده است.

او گفت: کوتاه شدن روند اجرایی-اداری پرونده شهرسازی شهروندان - با حذف کمیته فنی و کمیسیون ماده پنج در مسیر کار- که منجر به طولانی شدن چندماهه پرونده می شد را بعنوان مزیت مهم دیگر طرح ابلاغی برشمرد.

حمیدی گفت: در طرح تفصیلی جدید محدوده خدماتی تغییر نکرده و براساس محدوده‌های موجود خدماتی، ضوابط محله‌های حاشیه‌ای با ضوابط مرکز شهر یکسان سازی گردیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت:با مطالعه و بازنگری بافت حواشی، طرح تفضیلی شهر بجنورد به صورت یکپارچه سازی انجام شد.

مهدی رشیدی گفت: ضوابط بافت فرسوده شهر بجنورد نیز در آن تعریف شده است.

او  دستاورد‌های این طرح را شامل تمام محلات واقع در محدوده شهر بجنورد عنوان کرد و گفت:این طرح با ضوابط شهر بجنورد منطبق و یکپارچه سازی می‌شود و بافت حاشیه و میانی دیگر وجود ندارد و مهم‌تر آنکه آخرین آیین نامه جامعه معلولان و جانبازان هم در این طرح گنجانده شده است.

قابل ذکر است آخرین اصلاحات مربوط به طرح تفصیلی شهر بجنورد در چند سال پیش انجام شده و در آن، ضوابط شهرسازی در بافت میانی و حاشیه‌ای شهر متفاوت دیده شده بود، اما بر اساس بازنگری جدید، ضوابط در تمام نقاط شهر یکپارچه شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.