سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی‌های رانندگی؛

از اهمیت باد لاستیک‌های خودرو تا ترمز گیری در سرعت بالای ۶۰ کیلومتر

دانستن این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه، رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

دانستن نکات مهم و آموزشی در حین رانندگی با خودرو‌های سواری موضوعی بسیار مهم است و  این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

هرروز راس ساعت ۱۶ عصر در حوزه حوادث و انتظامی (گروه اجتماعی)   می‌توانید این نکات کوتاه و مفید را بخوانید: 

1: اگر می‌خواهید لاین حرکت را عوض کنید، باید قبل از اینکه به محل مورد نظر برسید فرمان را صاف کنید تا با سر خوردن جانبی‌ای که ایجاد می‌شود در مسیری که می‌خواهید قرار بگیرید و خودرو از مسیرش منحرف نشود.

2: برای چرخاندن فرمان چه در جاده‌های کوهستانی چه در اتوبان ها اگر به طور مثال می خواهید به سمت راست برانید، نیرو را با دست راست به فرمان وارد نکنید بلکه با دست چپ نیرو را وارد کنید.

3: در سرعت بالا‌تر از ۶۰ کیلومتر، اگر ترمز خیلی شدید بزنید امکان قفل شدن چرخ ها وجود دارد. ترمز را چند بار بگیرید و‌‌ رها کنید. ضمن اینکه برای متوقف کردن یا کم کردن ناگهانی سرعت، می توانید از دنده معکوس هم استفاده کنید.

4:باد لاستیک یکی از اصلی ترین مواردی است که راننده خودرو باید به آن توجه نماید زیرا هم با تنظیم بودن آن باعث کاهش هزینه ها یعنی کاهش مصرف سوخت می شود که این امر خود سبب کاهش هزینه می شود و همچنین باد لاستیک یکی از مهم ترین نکات ایمنی می باشد و ممکن است باعث حادثه ای برای سر نشینان خودرو شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رانندگی ، پلیس راهور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.