سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتش چین رزمایش نظامی در نزدیکی تایوان برگزار کرد

براساس گزارش ارتش چین این ارتش رزمایش نظامی آبی و هوایی در نزدیکی تایوان برگزار کردند.

شی یی، سخنگوی رسمی بخش شرق فرماندهی رزمی ارتش آزادی بخش خلق چین اعلام کرد نیرو‌های مسلح چین امروز (یکشنبه) رزمایش نظامی را در پهنه آبی و حریم هوایی نزدیک تایوان برای بررسی توانایی رزمی نیرو‌ها برای مقابله با تحریکات نیرو‌های خارجی و نیرو‌های جدایی طلب در جزیره انجام دادند.

براساس گزارش اسپوتنیک، شی یی در شبکه اجتماعی وی چت نوشت: بخش شرق فرماندهی رزمی ارتش آزادی بخش خلق چین، روز ۸ ژانویه، گشت‌های رزمی مشترکی را با تیپ‌ها ویگان‌های مختلف نیرو‌های مسلح و رزمایش نظامی عملی را در پهنه آبی و حریم هوایی اطراف جزیره تایوان برگزار کرد.

اوضاع در اطراف تایوان پس از اوایل آگوست سال گذشته درپی بازدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از این جزیره در آن زمان، به شدت تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان‌های خود می‌داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانور‌های نظامی گسترده‌ای برگزار کرد.

چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و بار‌ها به آمریکا و متحدانش برای حضور در آب‌های دریای جنوبی چین هشدار داده است، آمریکا هم به تازگی برنامه امنیتی ترانس آتلانتیک را ارائه کرده تا نسبت به هرگونه اقدام نظامی چین علیه تایوان واکنش دهد. اوایل سال جاری مقام‌های چین به همتایان آمریکایی خود گفتند که آب‌های مربوط به تایوان را آب‌های بین‌المللی نباید در نظر گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.