سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوشش کامل مخابراتی در جاده جدید سنندج به مریوان تا هفته آینده

استاندار کردستان اعلام کرد تا هفته آینده، مشکل پوشش تلفن همراه جاده جدید سنندج - مریوان برطرف می شود.

اسماعیل زارعی کوشا شامگاه شنبه در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار داشت: پروژه های بازدیدی امروز از جمله پروژه تقاطع غیر همسطح گاران هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود و اعتبار تخصیص داده شده در کار هزینه شود.

استاندار کردستان عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران پروژه تقاطع غیر همسطح گاران را نشان از ضعف مدیریتی دانست و گفت: پروژه ای که در حال کار است، باید اعتبارات تخصیص داده شده در آن هزینه شود و عدم پرداخت شش ماه از حقوق کارگران این پروژه غیر قابل قبول نیست.

او افزود: مسئولان وقت تعارف با یکدیگر را ندارند و باید هر ساعت پاسخگو مسئولیت های خود باشند.

استاندار کردستان در ادامه یکی از مطالبات مردم شهرستان مریوان را پوشش مخابراتی و آنتن دهی مسیر جاده سنندج به مریوان عنوان کرد و اظهار داشت: تا هفته آینده پوشش آنتن دهی در این جاده کامل خواهد شد.

مریوان نیازمند توجه جدی مسئولان استانی است

فرماندار مریوان نیز در این نشست بیان کرد: مسئولان استان مریوان را به عنوان شهری مهم و تأثیرگذار اما با چالش و مشکلات بسیار باور داشته باشند و دولت با مداخله مثبت ورود کند.

اسماعیل احمدی به وضعیت سرانه آموزشی و پرورشی در شهرستان مریوان اشاره کرد و اضافه کرد: سرانه آموزش و پرورش شهر مریوان پایین تر از میانگین استانی است و نیازمند مداخله اورژانسی است.

او خاطرنشان کرد: جاده های ارتباطی شهرستان مریوان هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی با مشکلات جدی روبه‌رو است.

فرماندار مریوان افزود: حدود ۵۰ درصد از مطالبات مردم لین شهر مربوط به موضوع آبفا بوده و اکنون به صفر رسیده است.

او اذعان کرد: با وجود همه اینها همچنان در بحث تامین آب آشامیدنی مناسب برای تمام شهروندان دچار مشکل هستیم.

فرماندار مریوان به پایین بودن سرانه ورزشی ، عدم دسترسی راحت مردم به کتابخانه ها و نشریات و ... اشاره کرد و گفت: در بحث آسیب های اجتماعی نیز شهرستان وضعیت مطلوبی ندارد و وضعیت فلاکت با توجه به وضعیت بی کاری در این شهر بالای ۵۰ درصد است.

احمدی اضافه کرد: اشکال و ابعاد خشونت ، طلاق واعتیاد و تاب آوری اجتماعی در این شهر بسیار پایین است و به همین دلیل است که بخشی از تنش ها در مریوان به صورت مضاعف خود را نمایان می کند.

او تاکید کرد: مریوان شهر مهمی است و امنیت آن تنها تامین کننده امنیت یک شهر نیست و برهم‌خوردن امنیت مریوان برهم زننده امنیت استان و چه بسا کشور است و طبعات آن کشور را در بر می گیرد.

احمدی یادآور شد: در کمتر جایی از فاصله ۱۵ کیلومتری مرز امنیت قریب به ۲۰۰ هزار نفر تامین می شود و این از جمله های کار های مهم نظام جمهوری اسلامی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.