سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کافه کوچه ۳۵ در خانه تاریخی نظرزاده دزفول افتتاح شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول از افتتاح کافه کوچه ۳۵ در خانه تاریخی نظرزاده این شهرستان خبر داد.

عباس چراغ چشم گفت: کافه کوچه ۳۵ در خانه تاریخی نظر زاده از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شد و به بهره برداری رسید.
او می‌گوید: خانه تاریخی نظر زاده در خیابان شریعتی، کوچه زرگران با بیش از ۱۰۰ سال قدمت از مسکونی و بلااستفاده بودن تبدیل به کافه شد که این ویژگی نشان دهنده فرهنگ و تمدن غنی مردم این شهرستان است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول ادامه داد: این بنای تاریخی خشتی و آجری بوده و دیوار‌های آن گلی و کاهگلی بوده و در مجموع دارای ۳ اتاق که یک اتاق آن در طبقه همکف و ۲ اتاق دیگر آن در طبقه بالای آن است.

آقای چراغ چشم با بیان اینکه خانه‌های تاریخی ظرفیت‌های گردشگری بسیار دارند، گفت: از آنجا که در این شهرستان صد‌ها خانه تاریخی و قدیمی وجود دارد، باید به نحو شایسته‌ای از ظرفیت این خانه‌ها استفاده کرد که به نظر می‌رسد تبدیل این خانه‌ها به مکان‌هایی نظیر؛ کافه، موزه، اقامتگاه و رستوران سنتی بهترین کاربری برای آن‌ها باشد.

او ادامه داد: با تبدیل این خانه‌ها به کافه، موزه، اقامتگاه و رستوران سنتی، علاوه بر کمک به حفظ آثار تاریخی و مدد گرفتن از بخش خصوصی در این زمینه، شرایط بازدید گردشگران از این مکان هابا شرایط بهتری فراهم می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.