سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی فاز نخست مرکز آزمون آلایندگی موتور‌های دیزلی در شرکت ایدم تبریز

فاز نخست مرکز آزمون آلایندگی موتور‌های دیزلی در شرکت ایدم تبریز راه اندازی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از راه‌اندازی فاز نخست مرکز آزمون آلایندگی موتور‌های دیزلی در شرکت ایدم خبر داد و گفت: این پروژه با هدف ایجاد امکانات تست مورد نیاز برای آلایندگی موتور‌های دیزلی و دستیابی به خودکفایی و قطع وابستگی به خارج از کشور راه اندازی شده است.

صابر پرنیان در آیین راه‌اندازی فاز نخست مرکز آزمون آلایندگی موتور‌های دیزلی در شرکت ایدم افزود: با اجرای این پروژه از خروج ارز که برای انجام آزمون‌های مورد نیاز تطابق موتور‌های تولیدی با استاندارد‌های آلایندگی (یورو ۴، یورو ۵ و یورو ۶) تعریف شده است جلوگیری می‌شود.

او  با اشاره به تداوم آهنگ شکست رکورد تولید در ایدم در یک دهه گذشته ادامه داد: در فاز اول این پروژه با راه اندازی دینامومتر آترون و تجهیزات جانبی مربوط به اندازه گیری توان و گشتاور در سیکل گذرا و همچنین سامانه تامین هوای استاندارد حدود ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و در حال حاضر این طرح در مرحله بهره برداری است.

او گفت: فاز دوم تجهیز اتاق آزمون به دستگاه اندازه گیری آلاینده‌های گازی، دستگاه اندازه گیری جرم ذرات اگزوز PM، دستگاه اندازه گیری تعداد ذرات اگزوز PN و دستگاه اندازه گیری فشار احتراق داخل محفظه سیلندر با اعتباری حدود ۴۵۰ میلیارد ریال عملیاتی خواهد شد.

پرنیان به اهمیت شروع تولید و تجاری سازی موتور ۴۵۷ با تنوع ۴ تیپ بعد از یک دهه توقف تولید اشاره کرد و افزود: از اوایل دهه گذشته و با شروع اعمال تحریم‌ها و قطع همکاری شرکای خارجی، موتور ۴۵۷ به عنوان یکی از محصولات استراتژیک شرکت و یکی از ارکان مهم توسعه صنعت حمل و نقل کشور به دلیل وابستگی برخی قطعات کلیدی و انحصاری به شرکت بنز آلمان متوقف شده بود که در حال حاضر تولید و تجاری سازی این محصولات دوباره آغاز می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در خصوص طرح‌های توسعه تولید موتور‌های دیزلی در داخل کشور تاکید کرد: با اجرای طرح‌های توسعه شرکت ایدم علاوه بر کاهش ارزبری، نزدیک به ۴۵۰ هزار دلار به ازای هر موتور برای انجام فرایند کالیبراسیون و صدور گواهی استاندارد آلایندگی و عملکرد موتور صرفه جویی ارزی خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.