سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان گیلان مطرح کرد؛

لزوم بهره‌گیری از کانون در پیشگیری از راهزنی فرهنگی و تربیتی

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به نقش مفید مراکز کانون پرورش فکری گفت: لازم‌است فرزندان ایران اسلامی به ابزار آینده‌سازی مجهز شوند.

محمد فائزی در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح «کانون مدرسه»  گفت: لازم‌است فرزندان ایران اسلامی به ابزار آینده‌سازی مجهز شوند و این مهم جز با هم‌افزایی فرهنگی مسیر‌نیست.

وی درعین‌حال، رشد و بالندگی کودکان را نیازمند عبور از گذر‌گاه‌های مختلف و مراکز عرضه کالا‌های فرهنگی متنوع دانست و افزود: دنیای امروز، عصر ارایه بسته‌های فرهنگی مخاطب‌پسند است و ضرورت‌دارد آموزه‌های فرهنگی و تربیتی مبتنی بر باور‌های ایرانی‌اسلامی، در قالبی شکیل و مورد قبول کودکان و نوجوانان عرضه‌شود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش گیلان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان مکمل و نظام آموزشی کشور و محلی برای خدمات‌رسانی مخاطب‌پسند یاد‌کرد و با تاکید‌ بر این مهم که کودک و نوجوان، علاوه بر فراگیری آموزش‌های درسی، نیاز‌مند دریافت خدمات فرهنگی خلاقانه‌ است، گفت: کانون، مجموعه‌ای قابل اعتماد محسوب‌می‌شود و می‌تواند در سایه هم‌افزایی با آموزش و پرورش، نقش به‌سزایی در رشد مخاطب و پیش‌گیری از«راهزنی فرهنگی و تربیتی» ایفا‌کند.

فائزی در ادامه، به اجرای طرح کانون‌مدرسه طی سه‌سال آتی اشاره و با بیان‌این‌که سیاست آموزش و پرورش برگزاری اردو‌های فرهنگیِ با آورده‌های تربیتی است، افزود: این طرح، زمینه ارایه هنر‌مندانه آموزه‌های فرهنگی و تربیتی را به دانش‌آموزان فراهم‌می‌کند و می‌توان با استفاده مناسب از این فرصت آموزشی و پرورشی و امین قرار‌دادن کانون و مربیان آن، بستر‌های لازم را برای عرضه هدف‌مند فعالیت‌های فرهنگی ایجاد‌کرد. 

وی با تبیین این موضوع که آموزش و پرورش تنها مجموعه‌ای است که امکان ارتباط مستقیم با والدین و دانش‌آموزان را دارد، گفت: ضروری است از این فرصت به بهترین شکل ممکن برای معرفی و رونق‌بخشی هرچه بیش‌تر به مراکز کانون پرورش فکری استفاده‌شود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش، ذیل عنوان‌های متفاوت و با همراهی هم در یک مسیرحرکت‌می‌کنند و طرح کانون‌مدرسه نمونه‌ای از این مشارکت‌ها در جهت ارتقای توان‌مندی‌ها، غنی‌سازی اوقات فراغت و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در میدان و درعرصه فضای مجازی است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در این نشست گفت: طرح «کانون مدرسه» نماد هم‌گرایی فرهنگی است و مشارکت و هم‌افزایی، از مولفه‌های این طرح به‌شمار‌می‌رود.

سید‌جلیل میرعظیمی با اشاره به فرآیند اجرای طرح کانون‌مدرسه افزود: بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی برای توسعه‌ی فعالیت‌های تربیتی، پرورش خلاقیت و آشنایی هرچه‌بیش‌ترکودکان و نوجوانان، والدین و اولیای تربیتی با مراکز فرهنگی هنری کانون و زمینه‌سازی جهت جذب و پایدار‌سازی اعضا، از اهداف این طرح محسوب‌می‌شود.

وی هم‌چنین، در تشریح روند اجرای طرح کانون مدرسه و طیف مخاطبان آن تصریح کرد: این طرح سه ساله، در سال ۱۴۰۱ از دی تا پایان اردیبهشت به‌مرحله اجرا گذاشته‌می‌شود و دانش‌آموزان دختر و پسرِ پایه‌ی دوم تا ششم ابتدایی مدارس دولتی، در قالب اردوی فرهنگی‌ از برنامه‌های مربیان کانون بهره‌مند می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.