سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۵۷ هزار هکتار جنگل دست کاشت در کهگیلویه و بویراحمد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد ۵۷ هزار هکتار جنگل به صورت دست کاشت در مناطق مختلف استان خبر داد.

گودرز باقری فرد گفت: جنگل‌های دست کاشت به صورت نهالکاری و بذرپاشی ایجاد و در مناطق گرمسیری و سردسیری کهگیلویه و بویراحمد از گونه‌های کنار، کهور، بادام، بلوط، زبان گنجشک، بنه، زالزالک و گلابی وحشی استفاده می‌شود.

او در مورد نحوه نگهداری از جنگل‌های دست کاشت نیز می‌گوید: جنگل کاری به صورت قرارداد‌های یک یا ۵ ساله با مجریان طرح‌های جنگل کاری و در صورت نیاز زمان حفاظت تمدید خواهد شد.

باقری فرد افزود: جمع آوری بافت‌های آلوده و امحای آن‌ها در همان منطقه، تولید نهال و بذرکاری و ایجاد سامانه‌های آبگیر پای درختان از جمله فعالیت‌های مربوط به احیای درختان بلوط در این استان است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تاکنون ۸۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط این استان بر اثر تغییرات اقلیمی، خشکسالی‌های پی در پی و نفوذ ریزگرد‌ها دچار خشکیدگی شده است.

این مقام مسئول گفت: باهدف صیانت از جنگل‌های این استان انجام عملیات اصلاحی در ۲ هزار هکتار از جنگل‌های این استان امسال پیش بینی شده است.

او ادامه داد: در مناطق کوهستانی و سخت گذر این استان عملیات اصلاحی به صورت بذر کاری انجام می‌گیرد.

باقری فرد با اشاره به اینکه بخشی از جنگل‌های استان هرساله به دلایلی مانند آتش سوزی دچار آسیب می‌شود، اضافه کرد: سالیانه بخشی از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد با غرس نهال ترمیم می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و۸۸۰ هزار هکتار جنگل است.

برچسب ها: جنگل کاری ، نهالکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.